کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران در فرودگاه

CC BY 4.0 / IRNA / فرودگاه ایران
فرودگاه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
بیش از ۳۳ هزار تست فوری کرونا در مرزهای کشور ایران انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۳۳ هزار و ۲۷۱ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۲۸ مرز رسمی کشور شامل ۱۶ مرز زمینی، ۱۰ مرز هوایی و دو مرز دریایی خبر داد.

وی در ادامه افزود: «در اجرای این طرح تاکنون ۲۱۳ هزار و ۲۵۰ مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند. ۱۰ هزار و ۵۷۸ نفر تست «پی سی آر» برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۵ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

مقام ایرانی از ساخت خط تولید هواپیمای مسافربری با ظرفیت 100 مسافر خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
مقام ایرانی از ساخت خط تولید هواپیمای مسافربری با ظرفیت 100 مسافر خبر داد

اکنون ۴۷۱ نفر از امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند».

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تا کنون ۷۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۶ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала