واکنش خطیب زاده به گفتگوی جنجالی ظریف

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
ظریف همواره گفته‌ است آنچه انجام می‌شود، حول قوه عاقله نظام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اظهارات ظریف در فایل صوتی سه ساعته باید کلی دیده شود، اظهار داشت ظریف همواره گفته‌ است آنچه انجام می‌شود، حول قوه عاقله نظام است. یک ذوق‌زدگی در برخی از رسانه‌ها برای تقطیع صحبت‌های ظریف دیده شد ولی این گفت و گو باید کلی دیده شود.

وی در ادامه گفت:« ظریف روز دوشنبه هفته گذشته با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه اندونزی دیدار کرد. ایشان درباره مسائل دوجانبه و تلاش‌های اندونزی برای حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ تشکر کردند.

روز چهارشنبه وزیر امور خارجه پاکستان به تهران آمد. در جریان این سفر مرز سوم دو کشور افتتاح شد و تفاهم‌نامه بازارچه‌های مرزی امضا شد. دیروز هم وزیر امور خارجه به قطر و عراق سفر کرد. ایشان روز گذشته با امیر و وزیر امور خارجه قطر ملاقات کردند. امروز هم به عراق می‌روند و با مقامات این کشور دیدار می‌کنند.

برخی از واکنش های کاربران ایرانی به پیشنهاد مصادره اموال روحانی و ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
برخی از واکنش های کاربران ایرانی به پیشنهاد مصادره اموال روحانی و ظریف

هیات ایرانی امروز برای نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرد و نشست کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد.

تفاسیر شاد درباره این فایل برای بعدا باشد. آنچه منتشر شده، یک مصاحبه رسانه‌ای نبود و گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود. آنچه انجام شد، یک گفت‌وگوی معمول و محرمانه در دولت بود. رئیس‌جمهور برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌ بعد نظرشان این بود که اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند.

قرار بر محرمانگی این گفت‌وگوها بوده است. وزارت امور خارجه در بخش‌های این فرایند از مصاحبه، عوامل مصاحبه و... نقش نداشته است. اینکه چه کسانی و چرا منتشر کرده‌اند، را نمی‌دانیم.

ظریف گفته باید به صورت کلی دیده شود. فایل سه ساعته که منتشر شده، از دو شب قبل متوجه شدیم که در حال منتشر شدن است و دیروز هم دو شبکه خارجی آن را به صورت گسترده منتشر کردند. ظریف همواره گفته‌ است آنچه انجام می‌شود، حول قوه عاقله نظام است.

درباره افزایش هجمه‌ها به وزارت امور خارجه و احتمال افزایش این حملات با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، متاسفانه شاهد موجی هستیم که یک تعبیر این است که سیاست خارجی در راستای اهداف انتخاباتی برخی جریانات مورد سوء استفاده واقع می‌شود. آنچه اتفاق افتاد با اهدافی انجام می‌شود اما در ماموریت‌های ما خلل ایجاد نمی‌شود.

وزارت امور خارجه یک دستگاه حاکمیتی است. دستگاه دیپلماسی در چهار دهه گذشته خود نشان داده وظایف خود را پیگیری می‌کند. البته همراهی و اجماع در سیاست خارجی قدرت‌بخش است و ما همه را به همراهی برای حفاظت و تامین منافع عالیه مردم دعوت می‌کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала