کرونا، پرواز به هند را بی بازگشت کرد

© Fotolia / Emmanuel Wuytsپرواز
پرواز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
مسافران می‌توانند از طریق ترکیه و یا دوبی به هند بروند اما در بازگشت امکان تهیه بلیت برای مقصد ایران را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، دو روز پیش (24 آوریل)  فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درباره ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

با وجود آنکه هنوز فروش بلیت پروازهای کانکشنی از ایران با مقصد هندوستان انجام می‌شود اما سازمان هواپیمایی می‌‌گوید مسافران می‌توانند از طریق ترکیه و یا دوبی به هند بروند اما در بازگشت امکان تهیه بلیت برای مقصد ایران را ندارند.

نمکی برای کمک به مهار کرونا در هند اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
نمکی برای کمک به مهار کرونا در هند اعلام آمادگی کرد

د‌ر این راستا روز 25 آوریل، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که پرواز برنامه‌ای به هند نداریم و فقط هر ۲ ماه یک بار پرواز به هندوستان بابت بازگشت ایرانیان مقیم آنجا، دانشجویان و غیره انجام می‌شود.

در حال حاضر محدودیت پروازی به ۴۱ کشور وجود دارد، ‌پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است،ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала