دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس در ایران روی داوطلبان تست شد+ویدیو

CC BY 4.0 / IRNA / دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس در ایران روی داوطلبان تست شد+ویدیو
دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس در ایران روی داوطلبان تست شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
تست انسانی نخستين دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس که اولین فرم واکسنی است که به این گونه در جهان ساخته شده است در ایران انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، تست انسانی نخستین دُز استنشاقی واکسن رازی کووپارس امروز (چهارشنبه، یکم اردیبهشت) در ایران انجام شد.

پشتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران درباره واکسن کرونای موسسه رازی، گفته بود: واکسنی که در رازی ساخته می شود، اولین فرم واکسنی است که به این گونه در جهان دارد ساخته می شود که مجموعه ای از دوز استنشاقی به عنوان دوز یادآور و فرم نوترکیب است که می تواند سیستم ایمنی را تحریک کند.

واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا و نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شده است. موسسه رازی از اسفند سال 1398 کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد.

این موسسه در فاصله زمانی اسفند 98 تا پایان فروردین 99، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه 99، آزمایش این واکسن روی 500 حیوان صورت گرفت. واکسن کووپارس رازی تحت مدیریت وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن روی 13 نفر در بیمارستان رسول اکرم تهران آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала