ایران در بین ۱۰ كشور برتر تولید کننده فولاد جهان

© Sputnik / Sergey Pyatakovایران در بین ۱۰ كشور برتر تولید کننده فولاد جهان
ایران در بین ۱۰ كشور برتر تولید کننده فولاد جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که تولید فولاد ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۱.۵ درصدی به ۲.۳میلیون تن رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اكونومیک تایمز هند و بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد در سال گذشته ۶۴ كشور در جهان تولید فولاد داشته‌اند كه در این میان ایران به همراه دیگر كشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن، كره جنوبی و هند در فهرست ۱۰ كشور برتر تولید كننده جهان قرار دارند.

آمارهای مجمع جهانی فولاد نشان می‌دهد كه تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۷.۸ درصد افزایش داشته و به ۲۵ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد ایران بر خلاف رکود جهانی افزایش داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2020
تولید فولاد ایران بر خلاف رکود جهانی افزایش داشت

جزئیات آمارهای ماهانه مجمع جهانی فولاد حاكی است كه رشد تولید فولاد ایران بیشتر مدیون افزایش ظرفیت تولید در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ و آغازین سال گذشته میلادی است.

بر اساس این گزارش ، در سال ۲۰۱۸ تولید فولاد كشورهای آسیایی به مقدار ۵.۶ درصد معادل یک میلیون و ۲۷۱ تن افزایش یافته است.

به گفته انجمن جهانی فولاد در بروكسل، تولید خالص فولاد در سال گذشته در سطح جهانی به مقدار یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون تن معادل ۴.۶ درصد بیشتر از حجم تولیدی فولاد در سال ۲۰۱۷ بوده است. بر اساس این گزارش بیشترین حجم تولیدی فولاد جهان به‌رغم كاهش اتحادیه اروپا در منطقه آسیا بوده است.

بر اساس گزارش اخیر انجمن جهانی فولاد، هند در سال گذشته توانسته با افزایش تولید فولاد خود ژاپن را كنار زده و بعد از چین دومین تولید كننده فولاد در جهان به ‌حساب آید.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد هند در سال گذشته به مقدار ۴.۹ درصد معادل ۱۰۶ میلیون تن افزایش یافته است این در حالی است كه تولید فولاد ژاپن در سال ۲۰۱۸ به مقدار ۰.۳ درصد معادل ۱۰۴ میلیون تن كاهش یافته است.

به گفته روزنامه هندی، افزایش تولید فولاد هند می‌تواند توسعه چشم انداز وزارت فولاد را برای دستیابی به ۳۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید تا سال ۲۰۳۰ محقق سازد.

دولت هند همچنین تلاش می‌كند تا از طریق طرح‌های مختلف سیاست گذاری و افزایش هزینه‌های مسكن و زیرساخت‌ها، مصرف سرانه فولاد در هند را افزایش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала