دامنه نوسان در بازار سرمایه تغییر می‌کند

© Photo / tasnimدامنه نوسان در بازار سرمایه تغییر می‌کند
دامنه نوسان در بازار سرمایه تغییر می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
شورای عالی بورس مصوب کرده است که دامنه نوسان از منفی دو به منفی سه تغییر یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،طبق آخرین مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت به مثبت ۶ و منفی سه افزایش خواهد یافت.

ارزان شدن مسکن در تهران + آخرین قیمت ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
قیمت خانه در ایران گرانتر است یا کانادا و آمریکا +عکس

شورای عالی بورس مصوب کرده است که دامنه نوسان از منفی دو به منفی سه تغییر یابد. در این راستا، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که پیش‌تر و براساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می‌شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم‌گیری می‌کند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، اظهار کرد:« مقرر شد بازنگری به نحوی باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. در تغییراتی که صورت گرفت مجموع حجم معاملات در ۵ روز از ۵ درصد به ۲۰۰ درصد افزایش یافت. البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی ماند اما حجم مبنا در روز گره، معادل یک سهم در نظر گرفته می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала