روحانی: عامل اصلی شرایط فعلی ورود ویروس انگلیسی از مرز عراق است

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: عامل اصلی شرایط فعلی ورود ویروس انگلیسی از مرز عراق است
روحانی: عامل اصلی شرایط فعلی ورود ویروس انگلیسی از مرز عراق است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام داشت که شیوع ویروس کرونا در این کشور هنوز به قله پیک فراگیری نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم بهره برداری از ۴ طرح بزرگ پتروشیمی، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در این کشور هنوز به قله پیک فراگیری نرسیده است، تصریح کرد: اگر جهش ویروس انگلیسی کرونا نبود ما شاهد این پیک نبودیم، اساس مشکل این است که ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آنجا وارد استان‌های همجوار شد و بعد به سراسر کشور راه یافت.

روحانی با اشاره به اینکه "این ویروس است که شدت عمل نشان می‌دهد و انتقال آن خیلی سریع است"، افزود: بنا بر این هیچکس دنبال علت‌های غلط نگردد و بداند که عامل اصلی مشکل ما ورود ویروس جهش یافته انگلیسی از مرزهای عراق به کشور است.

وی ادامه داد: برای مبارزه با کرونا به اقدامات جدی تری نیاز داریم که بخشی از آن مربوط به خرید و واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور و در ادامه به ثمر نشستن تولید واکسن داخل است. اگر به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسن تزریق کنیم زنجیره بیماری قطع می شود. البته همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم. زیرا جهش اخیر کرونا که نوع انگلیسی آن است بسیار خطرناک است.

رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه واکسن کلید حل کرونا است، تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی راحت تر می‌توانند واکسن‌ها را وارد کنند، ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم به همین جهت باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

روحانی گفت: هر شرکتی که برای ورود واکسن، کوچک‌ترین مشکلی دارد به دفتر رئیس جمهور نامه بنویسد؛ من مستقیماً موضوع را دنبال می‌کنم زیرا در هفته‌های آینده به راحتی می‌توانیم میلیون‌ها دوز واکسن وارد کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала