ظریف اعلام کرد که نامزد پست ریاست جمهوری سال 1400 نخواهد شد

CC BY 4.0 / IRNA / ظریف اعلام کرد که نامزد پست ریاست جمهوری سال 1400 نخواهد شد
ظریف اعلام کرد که نامزد پست ریاست جمهوری سال 1400 نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: بر عزم خود برای نامزدنشدن استوارم.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران طی مطلبی در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره حضورش در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نوشت: "علت تصمیم بنده برای نامزد نشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی و یا انسجام ملی هزینه کنم، نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن، بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم."

ظریف تصاویری از دیدار با لاوروف را منتشر کرد+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
ظریف تصاویری از دیدار با لاوروف را منتشر کرد+عکس

وی افزود: ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد. سیاست خارجی نباید موضوع دعوای جناحی و انتخاباتی باشد. هر دستاورد سیاست خارجی، دستاورد مردم، کشور و رهبری است و هیچ فرد، گروه و یا جناحی حق مصادره آن را ندارد. رفع تحریم‌ها به نفع مردم و هر دولتی است که 4 ماه دیگر زمام امور کشور را به دست می‌گیرد.

ظریف ادامه داد: تقاضا می‌کنم اجازه دهید در این فضا که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها به خبیثانه‌ترین و مذبوحانه‌ترین روش‌ها متوسل شده‌اند، عباس عراقچی عزیز و دیگر همکاران فداکار و شجاعم بتوانند تمام تمرکز خود را بر رفع تحریم‌ها متمرکز کنند و نگران سنگ‌اندازی‌ها، اتهامات و فضاسازی‌های مسموم انتخاباتی نباشند. بیائیم در آستانه ماه مبارک رمضان دل را از کینه‌ها و بدانگاری‌ها پاک کنیم و هم‌دل و هم‌نوا برای موفقیت تمامی ایثارگران به ویژه در عرصه‌های سلامت، هسته‌ای و سیاست خارجی دعا کنیم. سالم و شاد و سربلند باشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала