قالیباف: کره جنوبی پول های بلوکه ایران را فورا پس دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: کره جنوبی پول های بلوکه ایران را فورا پس دهد
قالیباف: کره جنوبی پول های بلوکه ایران را فورا پس دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر کره جنوبی از وی خواست که راه حل فوری و عملی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ارائه دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با چانگ سیه کیون نخست وزیر کره جنوبی بیان داشت: چند سال پیش در نشستی در استرالیا که شهرداران کشورهای آسیایی در آن حاضر بودند اشاره کردم که چشم انداز این قرن متعلق به آسیاست و پس از گذشت حدود ۱۳سال از آن زمان، اکنون این موضوع به روشنی مشخص شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی به این موضوع اشاره کرد که کشورهای آسیایی باید همکاری­های همه جانبه از جمله صنعتی، فناوری و فرهنگی را اولویت قرار داده و پیشتازان صلح و پیشرفت دنیا باشند و خاطر نشان کرد: از سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران خرسندیم. اما متأسفانه فعلاً کره جنوبی جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد و روابط اقتصادی و سیاسی که در بالاترین سطوح قرار داشت تنزل کرده است.

قالیباف با بیان اینکه همه ملت‌­های دنیا از جمله ملت متمدن و با فرهنگ ایران، دوستان خود را در روزهای سخت می­شناسند و با انتقاد جدی از اقدام بانک­‌های کره در مسدود کردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود، گفت: انتظار ما از نخست وزیر کره جنوبی این است که راه ­حل­های فوری و عملی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ارائه و پول‌­های بلوکه جمهوری اسلامی آزاد شود. انتظار مردم ایران از طرف کره جنوبی برآورده نشده است؛ حتی تجار که ارتباط مردمی خوبی با کره داشتند نیز از روال پیش آمده ناخرسند هستند.

جهانگیری: کره جنوبی منابع مالی مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا را مسدود کرده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
جهانگیری: کره جنوبی منابع مالی مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا را مسدود کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شما فرد با تجربه‌ای در عرصه سیاست و مدیریت کلان کشور هستید. بر همین اساس باید آثار شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ را مشاهده و به خوبی درک می­‌کنید. البته معتقدم هیچ مانعی نمی‌­تواند سبب همکاری­‌های خوب دو کشور از جمله در حوزه بشردوستانه، مسائل درمانی مانند کرونا، تامین کالاهای اساسی و... شود و امیدوارم این همکاری­ها در بهترین سطح انجام شود.

در ادامه چانگ سیه کیون نخست وزیر کره جنوبی با اشاره به اینکه به عنوان یک مقام دولتی و بعد از ۴۴ سال اولین نخست وزیری است که به ایران سفر می کند، گفت: البته در سال های گذشته به عنوان رئیس مجلس به ایران سفر کرده بودم و با مقامات عالی‌رتبه ایران دیدار داشتم لذا امیدوارم این سفر آغاز مجدد روابط خوب با ایران باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала