لاوروف: مذاکرات وین باعث ایجاد امیدواری در بازگشت ایران و آمریکا به برجام می شود

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: مذاکرات وین باعث ایجاد امیدواری در بازگشت ایران و آمریکا به برجام می شود
لاوروف: مذاکرات وین باعث ایجاد امیدواری در بازگشت ایران و آمریکا به برجام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه: گفتگوها در وین درباره برنامه هسته ای ایران، این امید را ایجاد می کند که شرایط برای بازگشت ایالات متحده و ایران به برجام ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیرامور خارجه فدراسیون روسیه در آستانه سفر به ایران طی مصاحبه ای با بیان اینکه روابط تهران و مسکو در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، تجاری و اقتصادی در حال تحکیم است، گفت که توسعه روابط با ایران از اولویت های سیاست خارجی روسیه است.

لاوروف گفت که تصمیم دارد با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود راه های تحکیم روابط روسیه و ایران در آینده را بررسی کند. وی با بیان اینکه روابط تهران و مسکو در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، تجاری و اقتصادی در حال تحکیم است، گفت که توسعه روابط با ایران از اولویت های سیاست خارجی روسیه است.

ایران به آژانس اتمی درباره حمله خرابکارانه به تاسیسات نطنز نامه نوشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
ایران به آژانس اتمی درباره حمله خرابکارانه به تاسیسات نطنز نامه نوشت

لاوروف در پاسخ به سوالی اظهار داشت: از دیدگاه ما مشکل اصلی این است که واشنگتن نمی تواند از خط مشی معیوب خود مربوط به حفظ سلطه جهانی که از اوایل سالهای 1990 پس از فروپاشی اتحاد شوروی آغاز شد، صرف نظر نماید و امروز برای همه واضح است که چنین سیاستی مطلقا غیرسازنده است.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، سفر وزیرخارجه روسیه به تهران را در ابعاد مختلف بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این سفر ضمن گفت و گو درباره مسائل مختلف، دو سند مهم شامل «موافقت نامه فرهنگی» و «برنامه اقدام همکاری» هم به امضا می رسد.

هفته گذشته جلسه کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در پایتخت اتریش در قالب چهره به چهره برگزار شد و اواسط هفته جاری مذاکرات غیرمستقیم با ایران از سر گرفته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала