هشدار مقام ایرانی درباره قاچاق جوجه یکروزه به خارج از کشور

© Sputnik / Alexei Danichevهشدار مقام ایرانی درباره قاچاق جوجه یکروزه به خارج از کشور
هشدار مقام ایرانی درباره قاچاق جوجه یکروزه به خارج از کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در ایران: قاچاق جوجه یک روزه به خارج از کشور می تواند التهاب مجدد بازار مرغ را در پی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در ایران افزود: برخی از واحدهای مرغداری باوجود دریافت نهاده با نرخ دولتی، بخشی از جوجه‌های یک روزه تولیدی خود را به صورت قاچاق، به خارج از کشور می‌فرستند که این موضوع می‌تواند التهاب مجدد بازار مرغ را در پی داشته باشد.

اسدالله نژاد گفت: باوجود اینکه قیمت مصوب و ابلاغی قرارگاه ساماندهی بازار مرغ با عدد اعلامی و آنالیز ارسالی تشکل‌ها متفاوت بود، اما مرغداران و تشکل‌ها به منظور حمایت از بازار مصرف این محصول، مصوبه ابلاغی را اجرا کردند و همه واحدهای مرغداری در سطح کشور مرغ زنده را به نرخ مصوب 17 هزار و 100 تومان عرضه می‌کنند.

ورود روحانی به ماجرای زنده به گور کردن جوجه‌ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2020
ورود روحانی به ماجرای زنده به گور کردن جوجه‌ها

وی اضافه کرد: به این ترتیب نرخ مصوب 24 هزار و 900 تومانی مرغ باید در سطح کشور و همه فروشگاه‌ها رعایت شود و اگر واحد صنفی مرغ را بالاتر از این رقم به فروش برساند تخلف گرانفروشی است و لازم است که با این سودجویی برخورد جدی صورت گیرد. در حال حاضر شاهد هستیم که قیمت جوجه یک روزه که باید چهار هزار و 200 تومان باشد در بازار به بیش از 6 هزار تومان رسیده و مرغداران به آسانی قادر به تأمین جوجه مورد نیاز نیستند. دلیل افزایش قیمت جوجه یک روزه این است که واحدهای مرغ مادر علی رغم اینکه نهاده‌ها را با نرخ مصوب تحویل گرفتند بخشی از جوجه‌های تولیدی خود را از سیستم توزیع دولتی خارج کردند به شکل قاچاق به خارج از کشور ارسال کردند.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در ایران ادامه داد: قاچاق جوجه یک روزه تأمین آن را سخت کرده همچنین موجب بالا رفتن قیمت آن در بازار شده و قطعاً اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد التهاب مجدد و کمبود در بازار مرغ خواهیم بود چرا که سطح جوجه ریزی در کشور با وضعیت فعلی کاهش پیدا می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала