وضعیت مطالعات بالینی واکسن ایرانی چگونه است؟

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا
واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
واکسیناسیون عمومی در ایران از نیمه فاز سوم آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت اشاره کرد و گفت که فاز یک تمام شده و فاز دو به مرحله ۵۰ درصد رسیده و امید است اجازه دهند به سرعت فاز ۳ را در فروردین شروع کنیم.

وی در ادامه افزود: «فاز یک سایت تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده است و آماده است تا به محض اینکه اجازه دهند فاز سه مطالعات بالینی را شروع کنیم. تولید انبوه با ظرفیت سه میلیون دوز را هم آغاز می کنیم. کارخانه راه افتاده و سایت فاز دوم تولید انبوه هم که ظرفیت ۱۲ میلیون دوز در ماه دارد مقدمات و ساختمانش تمام شده و تجهیزاتش در حال نصب است و تا آخر خرداد و اوایل تیرماه فاز دوم تولید انبوه هم به نتیجه برسد.

© Sputnikواکسن‌های ایرانی
وضعیت مطالعات بالینی واکسن ایرانی چگونه است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
واکسن‌های ایرانی

در فاز یک، ۵۶ نفر تحت مطالعه قرار گرفتند. در فاز دوم باید ۳۰۰ نفر واکسن بزنند و تحت مطالعات بالینی قرار بگیرند که تا کنون ۱۵۰ نفر تزریق انجام داده اند و در  فاز سه حدود ۲۰ هزار نفر هستند و به نظر می رسد به محض اینکه به نیمه فاز سه برسیم واکسیناسیون عمومی در حد تولیدات ستاد شروع شود. احتمالا تا آخر خرداد بتوانیم تحویل دهیم. تقریبا شش مسیر را دنبال می کنیم که به مرحله انسانی‌ رسیده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала