‌در آذربایجان شرقی، جاسوس اسرائیلی دستگیر شد

© Fotolia / Glebstock‌در آذربایجان شرقی، جاسوس اسرائیلی دستگیر شد
‌در آذربایجان شرقی، جاسوس اسرائیلی دستگیر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
دیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی از بازداشت جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان خبر داد.

‌به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «تسنیم»، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران درباره دستگیری جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس ‌سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در این استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین 19 نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری سازمان یافته تهیه چک‌های بانکی و جعل اسناد ‌شناسایی و دستگیر شدند.

رسانه: هکرهای ایرانی سعی می کنند اسناد پزشکی آمریکا و اسرائیل را بدست آورند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
رسانه: هکرهای ایرانی در صدد رصد تحولات پزشکی آمریکا و اسرائیل

وی با بیان اینکه متهمان اقدام به کلاهبرداری، جعل اسناد، تهیه و خرید و فروش چک های بانکی بلامحل می‌کردند، افزود:‌ «تاکنون بیش از 50 هزار فقره چک به ارزش 18 هزار میلیارد ریال از باند مذکور کشف شده است.

اعضای این باند کلاهبرداری، افراد بی بضاعت و معتاد را شناسایی کرده و پس از  مناسب سازی پوشش ظاهری آنان با همکاری اعضای دیگر باند در نظام بانکی، برای هر کدام از آنها دسته چک بانکی تهیه می کردند و به هریک نیز حداکثر 10 میلیون تومان از بابت دسته چک های دریافتی می پرداختند، اعضای باند پس از آن چک های سفید امضا را به فروش می رساندند.

تعدادی از عوامل سازمان های جاسوسی بیگانه در استان در سال گذشته دستگیر شدند.در استان ما تکفیری وجود ندارد و بر این اساس ما نیز دستگیری در این زمینه نداشته ایم. در این زمینه به ویژه اهلیت متقاضی یا متقاضیان واگذاری برای ما اولویت دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала