چرا علی‌اکبر صالحی کاندیداتوری در انتخابات را رد کرده است؟

© AP Photo / Ebrahim Norooziعلی اکبر صالحی
علی اکبر صالحی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
صالحی در کلاب هاوس به ده‌ها سوال هسته‌ای، برجامی، سیاسی و حتی اقتصادی خبرنگاران از طیف‌های مختلف سیاسی داخل و خارج کشور پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از کلاب هاوس ۴ ساعته علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی که درآن به ده‌ها سوال هسته‌ای، برجامی، سیاسی و حتی اقتصادی خبرنگاران از طیف‌های مختلف سیاسی داخل و خارج کشور پاسخ داد، برخی صفحات رسانه‌های مجازی شایع کردند که صالحی درحال رایزنی با شخصیت‌ها برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: «البته گروه‌ها و شخصیت‌های متعددی در ماه‌های اخیر با بنده برای حضور در عرصه انتخابات رایزنی داشته اند، ولی به همه این عزیزان گفته ام که چنین قصد و برنامه‌ای ندارم.

راه اندازى مدار ثانویه راکتور اراک و توليد آخرين نسل سانتريفوژ در ايران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2019
راه اندازى مدار ثانویه راکتور اراک و توليد آخرين نسل سانتريفوژ در ايران

در باره خوش بینی نسبت به آینده برجام، معنی سخنان بنده حل و فصل همه موضوعات در هفته آینده نبود بلکه گفتم با توجه به اینکه امریکا دیگر دنبال این نیست که ایران اول به تعهداتش عمل کند احتمال باز شدن بن بست وجود دارد و هفته آینده مشخص می‌شود که این بن بست باز می‌شود یا خیر».

وی با اشاره به ساخت ۱۵ نوع سانتریفیوژ ایرانی نسل جدید در سال‌های اخیر اظهار داشت: «امروز دیگر تنها ماشنی‌های نسل اول ما غنی سازی نمی‌کنند بلکه علاوه بر سانتریفیوژ‌های IR۱، سانتریفیوژ‌های IR۲M، IR۴ و IR۶ داریم که در حال تولید مواد غنی شده برای ایران هستند و ماشین‌های دیگر پیشرفته نیز تست‌های خود را می‌گذرانند.

با وجود تولید مواد غنی شده با این ماشین‌های جدید امروز مجموع ظرفیت عملی غنی سازی در حال حاظر به ۱۶۵۰۰سو رسیده در حالی که حداکثر ظرفیت عملی غنی سازی قبل از برجام ۱۳۰۰۰ سو و تنها با ماشین‌های نسل قدیم IR1 بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала