امید فرانسه به احیای برجام

© Depositphotos.com / artjazzامید فرانسه به احیای برجام
امید فرانسه به احیای  برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
فرانسه روی بازگشت ایران به تعهدات هسته ای و ایالات متحده به برجام حساب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه ، همراه با شرکای خود در ترویکای اروپایی، فدراسیون روسیه و چین، انتظار دارند یک راه حل دیپلماتیک پیدا کنند که به ایران امکان بازگشت به انجام تعهدات هسته ای و به ایالات متحده بازکشت به برجام را بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت."ما مصمم هستیم، در رایزنی دقیق با شرکای خود تروئیکای اروپایی و همچنین با مسکو و پکن، یک راه حل دیپلماتیک پیدا کنیم تا بتواند ایران را به تعهدات هسته ای خود برگرداند و در کمترین زمان  ایالات متحده به توافق هسته‌ای برگردد. ما با واشنگتن و تهران تبادل نظر دائمی داریم. "

وی تأكید كرد كه این بحثها بیشتر ضروری است، زیرا ایران موافقت نکرده است كه با سایر شركت كنندگان در برجام و ایالات متحده كه یک ماه و نیم پیش مطرح شده بود تماس مستقیم داشته باشد.

وی همچنین افزود: " با توجه به تلاش های ما، امیدواریم که همراه با شرکای خود، بتوانیم قالب های جایگزین را به طور موثر به کار گیریم."

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: "این وضعیت بسیار نگران کننده است. ایران به نقض جدی برجام ادامه می دهد، برای بیش از یک ماه توانایی های تأیید و نظارت آژانس انرژی هسته ای را محدود می کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала