روحانی: اقدامات فوری برای مهار موج جدید کرونا انجام شود

© Photo / IRNAروحانی: انجام اقدامات فوری برای مهار موج جدید کرونا
روحانی: انجام اقدامات فوری برای مهار موج جدید کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران بر انجام اقدامات لازم و فوری برای مهار بیماری و جلوگیری از مواجه با موج جدید در کشور تاکید نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا ضمن ابراز نگرانی از تغییر وضعیت برخی استان‌ها و احتمال مواجه شدن با موج جدید بیماری بر نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از تجربیات موفق مهار کرونا در پیک‌های قبلی شیوع ویروس تاکید نمود.

روحانی گفت: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم و با استفاده از شیوه‌های کنترلی دقیق و موثر،اجازه ندهیم موج جدید از نظر گستره و میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های احتمالی به شکل سابق باشد.

وی خاطر نشان کرد: برخورد جدی و قانونی با کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند ضروری و لازم است و با استفاده از اطلاعات و ردیابی‌ها باید با ناقضان قرنطینه برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس جمهور در ارتباط با انجام روند واکسیناسیون در کشور براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، نظارت دقیق بر اجرای واکسیناسیون براساس اولویت‌ها را مورد تاکید قرار داده و بیان داشت: همه اقدامات و نظارت‌های لازم باید انجام گیرد تا با تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف و تعیین شده، به سمت مدیریت و مهار کرونا در کشور برویم.

اعلام ممنوعیت تجمع و دورهمی در ۱۳ بدر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اعلام ممنوعیت تجمع و دورهمی در ۱۳ بدر

روحانی با اشاره به تحریم ها گفت: برغم ادعاها مبنی بر عدم ممانعت از ارسال دارو و واکسن به ایران، براساس اطلاعات بدست آمده، در مسیر تهیه و تامین واکسن خارجی مشکلات بسیار جدی وجود دارد و اگر پیش از این تحریم‌ها فشار بر اقتصاد و معیشت مردم بوجود آورده بود امروز این اقدام ضد بشری جان و سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: دسترسی به دارو و واکسن از بدیهی‌ترین حقوقی است که همه کشورها از آن برخوردارند اما ملت ایران از این حق طبیعی محروم است و سلب این حق یک ظلم بزرگ و اقدامی ضد انسانی است.

روحانی ادامه داد: در سال گذشته وزارت بهداشت مجوزهای مورد نیاز برای واردات واکسن از خارج کشور را از دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرد و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد و قرادادهایی را با کوواکس و کشورهای تولید کننده منعقد کرد ولی متاسفانه موانع ناشی از تحریم های ظالمانه موجب انجام نشدن تعهدات آنها شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала