راه‌اندازی خانه فناوری ایران در روسیه

© Fotolia / Curioso Photographyراه‌اندازی خانه فناوری ایران در روسیه
راه‌اندازی خانه فناوری ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران اعلام کرد در سال ۱۴۰۰ دو خانه نوآوری و فناوری ایران در دو کشور دیگر از جمله روسیه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر مهدی قلعه نوی  ادامه داد: اکنون مقدمات راه اندازی چهارمین خانه فناوری و نوآوری ایران در کشور روسیه ایجاد شده که در خردادماه و همزمان با برپایی دومین نشست میان شرکت‌های دانش بنیان ایران و طرف‌های روس این موضوع نیز به سرانجام خواهد رسید.

حمایت یونسکو از طرح توسعه ی نوآوری ها و فناوری ها در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
گزارش و تحلیل
حمایت یونسکو از طرح توسعه ی نوآوری ها و فناوری ها در ایران

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه خانه‌های نوآوری و فناوری با هدف دیپلماسی فناوری ایجاد می‌شوند، گفت: تاکنون ۳ خانه به عنوان هاب صادراتی ایجاد شده است.

دکتر مهدی قلعه نوی درباره برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه ارتباطات بین المللی و صادرات محصولات دانش بنیان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که از سال ۹۹ با هدف توسعه زیرساخت فیزیکی در بازارهای هدف صادراتی برای شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در معاونت علمی پیگیری کردیم ایجاد خانه‌های نوآوری و فناوری در خارج از ایران بود.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه در سال ۹۹ توانستیم ۲ خانه فناوری و نوآوری را در کشور کنیا و سوریه راه اندازی کنیم، گفت: اولین خانه نوآوری و فناوری در سال‌های قبل در چین، دومی و سومی در کنیا و سوریه در سال گذشته راه اندازی شده است.

قلعه نوی با بیان اینکه به این خانه‌های نوآوری و فناوری «iHiT» می‌گویند، گفت: این خانه‌ها در واقع با هدف ارائه خدمات سخت افزاری از قبیل تأمین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی ایجاد شده اند تا شرکتها بتوانند به این واسطه محصولات خود را به کشور مربوطه و سایر کشورهای همجوار آنها صادرات کنند.

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استانداردها و مجوزهای فروش از جمله اقداماتی است که به این شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در خانه نوآوری ارائه می‌شود تا روند صادرات با سهولت اجرایی شود.

به گفته رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، همچنین نشست‌های تجاری در این خانه‌ها با هدف انجام فعالیت‌های بین المللی در حوزه صادرات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر هدف راه اندازی خانه‌های نوآوری گفت: چنین کشوری که خانه نوآوری در آن ایجاد شده به عنوان هاب صادراتی می‌تواند زمینه صادرات به سایر کشورهای منطقه برای شرکتهای دانش بنیان را فراهم کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала