اکوسیستم فناوری اطلاعات و استارتاپ ایران بین دو لبه قیچی فیلترینگ و تحریم

© Photo / IRNAمحمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
آذری‌جهرمی: چگونه است که در کشور ما وی‌پی‌ان فروخته می‌شود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « اعتمادآنلاین»، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، اظهار داشت چگونه است که در کشور ما وی‌پی‌ان فروخته می‌شود و با کارت بانکی داخلی تراکنش‌ها صورت می‌گیرد، ما هم گزارش می‌دهیم اما برخوردی با آن نمی‌شود.

تصمیم نمایندگان مجلس ایران درباره افزایش قیمت اینترنت در سال 1400 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
تصمیم نمایندگان مجلس ایران درباره افزایش قیمت اینترنت در سال 1400

بخش‌هایی از گفت‌وگوی محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران: یک نظام ساماندهی‌شده پشت توزیع وی‌پی‌ان در کشور است. وی‌پی‌ان کاربرد خوب هم برای زندگی ما دارد چرا که امروز بسیاری از خدمات برای مردم ما به واسطه تحریم‌های ظالمانه در دسترس نیست.

اکوسیستم فناوری اطلاعات و استارتاپ ما همیشه بین دو لبه قیچی بوده است؛ یکی فیلترینگ و دیگری تحریم و اگر کل وی‌پی‌ان‌ها در کشور بسته شوند فردی که نیاز مشروع برای دسترسی دارد چه کار باید بکند؟

اگر وی‌پی‌ان بد است سراغ آنهایی که می‌فروشند بروید، چرا می‌گویید به لحاظ فنی و زیرساختی شبکه را مسدود کنید؟ وقتی می‌گویم با فیلترینگ مخالفم عده‌ای می گویند مگر نمی‌بینید در کشور چه اتفاقاتی می‌افتد و چه فسادهایی رخ می‌دهد؟ من فساد را می‌بینم و به آن واقفم، اما به نکات مثبت هم نگاه می‌کنم که چه کسب و کارها و خدماتی برای مردم در این فضاست.

من نماینده بخش رفاه در فضای مجازی هستم، شما نماینده بخش مشکلات آن باشید. من باید حرف از توسعه در بخش خودم بزنم، شما هم حرف از محدودیت‌ها بزنید، بالاخره کشور قوه عاقله دارد و تصمیم می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала