سیاست های اشتغالی ایران در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
وزیر کار: نرخ تسهیلات مختلف به نفع ایجاد اشتغال یکسان سازی می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « تسنیم»، محمد شریعتمداری، وزیرکار ایران در باره سیاست های اشتغالی در سال جدید گفت که بسته حمایتی شامل حمایت‌هایی از تولید و کارآفرینی در کشور در دستور کار داریم که امیدواریم پس از تصویب کارگروه رئیس جمهور آن را ابلاغ کند.

واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
آغاز کار فاز اول کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا + عکس

وی در ادامه افزود: «نرخ تسهیلات مختلف به نفع ایجاد اشتغال یکسان سازی می شود. موضوع سیاست‌های فعال بازار کار و سیاست‌های مداخله‌جویانه دولت برای ایجاد اشتغال از جمله اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و همچنین مشوق‌های بیمه و یارانه دستمزد را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که در این جلسه در خصوص آن‌ها بحث و بررسی صورت گرفت.

در جلسه شورای عالی اشتغال که در هفته اول فروردین به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اصلاحاتی در زمینه توسعه اشتغال پایدار روستایی مطرح شد که مورد تصویب قرار گرفت. مقرر شد زمان بازپرداخت در مورد وام‌ها افزایش یابد که این فرصت ایجاد می‌شود باز پرداخت وام از یک سال به یک سال و نیم افزایش پیدا کند.

در حوزه فعالیت‌های کرونایی، مشوق‌های لازم پیشنهاد شد که اکثر آن‌ها مورد تأیید و تصویب قرار گرفت. در سالی که به نام تولید نام گرفت ما موظف بودیم که این بسته سیاستی را ارائه بدهیم و مقرر شد کمیته چهارگانه‌ای مرکب از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تشکیل شود تا این بسته سیاستی را مورد توجه قرار دهند. بسته حمایتی شامل حمایت‌هایی از تولید و کارآفرینی در کشور است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала