احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تحریم ها

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileاحتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تحریم ها
احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
معاون سازمان انرژی اتمی ایران از احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران گفت: نیروگاه هسته ای بوشهر ممکن است تولید برق را به دلیل تحریم ها متوقف کند.

سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای

به دلیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین‌المللی کشور و مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم‌های بانکی با مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز برای تامین برخی ملزومات واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر مواجه هستیم و چنانچه راهکاری برای حل آنها پیدا نشود، تولید برق  این واحد در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه بیم آن می‌رود  که فعالیت آن متوقف شود.

معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: چنانچه راهکاری فوری برای حل مشکلات مالی پیدا نشود، به احتمال زیاد تولید برق واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه ممکن است فعالیت های اولین نیروگاه اتمی جهان اسلام متوقف شود.

ساخت واحدهای نیروگاهی در نیروگاه برق بوشهر بزرگترین پروژه روسی-ایرانی محسوب می شود. اولین بلوک نیروگاه هسته ای که با مشارکت روسیه تکمیل شد، در سپتامبر 2011 به سیستم برق ملی ایران متصل شد. روسیه سوخت هسته ای مورد نیاز ایران برای فعالیت راکتور اولین واحد را تأمین می کند. سفارت روسیه در ایران در تاریخ 29 آوریل سال 2020 آخرین بار از تحویل محموله تازه سوخت به ایران خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала