ایران سرکوب مردم معترض در انگلیس را محکوم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران سرکوب مردم معترض در انگلیس را محکوم کرد
ایران سرکوب مردم معترض در انگلیس را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که سرکوب معترضین در انگلیس مورد بررسی مدافعین حقوق بشر قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گفت: " امیدواریم رخدادهای اخیر در بریستول انگلیس که منجر به سرکوب شدید مردم معترض این شهر از سوی پلیس شد، از نگاه مدعیان حقوق بشر از جمله مقامات آن کشور پنهان نماند و مورد رسیدگی جدی قرار گیرد. "

وی افزود: "همواره شاهد نظرات مداخله جویانه مقامات انگلیسی در خصوص رفتار پلیس دیگر کشورها با معترضان بوده ایم، اما این‌بار نوبت آنها است که نشان دهند چقدر به صورت واقعی نسبت به حقوق اولیه مردم خودشان و خشونت بیش از حد پلیس اهمیت می دهند."

روز یکشنبه هفته جاری در شهر بریستول، اعتراضات علیه لایحه افزایش اختیارات پلیس انگلیس آغاز شد و در پی درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، دست‌کم 21 افسر پلیس این شهر زخمی شدند.

نیروهای پلیس بریستول، اعتراضات اخیر را یکی از خشونت‌بارترین اعتراضات طی سال‌های اخیر توصیف کردند که طی آن معترضان به ادارات پلیس شهر حمله کردند و شیشه‌های آن را در هم شکستند و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

وزیر کشور و نخست‌وزیر انگلیس با شرم‌آور توصیف کردن اعتراضات در انگلیس علیه لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس، حمایت مطلق خود را از نیروهای پلیس اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала