جلالی: رابرت مالی حرف های خود در خصوص برجام را فراموش کرده است

جلالی: رابرت مالی حرف های خود در خصوص برجام را فراموش کرده است
جلالی: رابرت مالی حرف های خود در خصوص برجام را فراموش کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
سفیر ایران در روسیه گفت: دولت کنونی آمریکا اگر فقط به حرف های خود پایبند باشد، برای ما کافی است.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه در گفتگو با اسپوتنیک با اشاره به بد عهدی های آمریکا در برجام گفت: اگر این تیمی که در آمریکا در راس قدرت هستند، فقط به حرفهای خود پایبند باشند، که چه گفتند، کافی است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

وی افزود: من یک مورد به شما بگویم؛ حدود دو سال پیش آقای "رابرت مالی" مصاحبه ای را با "بی بی سی" انجام می دهد. در آن زمان "رابرت مالی" مسئولیتی در دولت آمریکا نداشتن و شاید هم تصور نمی کرد که برگرد، چون اوج قدرت دونالد ترامپ بود و همه گمان کی کردند که او در دور بعد هم رئیس جمهور می شود. از وی سوال شد که شما اگر دولت را بدست بگیرید، در ارتباط بازگشت به برجام چگونه عمل خواهید کرد و چه برخوردی با ایران خواهید داشت. ایشان می گویید ما باید از ایران عذرخواهی بکنیم، چرا ما از برجام خارج شدیم. این یک تعهد بین المللی بود. مگر دیگر آبرویی برای ما گذاشتند. ما چاره ای نداریم جزء اینکه به برجام برگردیم و تعهدات خودمان را انجام بدهیم.

جلالی در ادامه گفت: اما امروز همین آقای رابرت مالی که مصاحبه او موجود است، امروز مسؤول پرونده ایران است و بسیاری از مقامات کنونی دولت آمریکا که در دوره آقای ترامپ منتقد بودند و می گفتند که ما باید به برجام بازگردیم و تعهدات خود عمل کنیم. خودشون بعضا عبارت هایی را بکار می بردن که این رفتار ما در قبال ایران شرم آور است. اگر فقط به حرف های خود پایبند باشند و عمل کنند، کافی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала