واکنش‌های توئیتری مقامات ایران به امضای توافق بلند مدت با چین

© AFP 2023 / POOL / NOEL CELISواکنش‌های توئیتری مقامات ایران به امضای توافق بلند مدت با چین
واکنش‌های توئیتری مقامات ایران به امضای توافق بلند مدت با چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
مقامات بلند پایه ایران به امضای سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین تهران و پکن واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، امضای سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین در جریان سفر وانگ ایی، وزیر خارجه چین به تهران با واکنش مقامات ایران همراه بوده است.

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشت: خرسندم که از دوست چینی و همتای خود، وزیر خارجه وانگ ایی، در تهران استقبال می‌کنم. تبادل عالی در گسترش همکاری‌های جهانی، منطقه‌ای و دو جانبه در زمینه مشارکت استراتژیک جامع ما، با امضای یک نقشه راه استراتژیک ۲۵ ساله به اوج خود رسید.

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نیز در توئیتی نوشت: با درايت و دور اندیشی مقام معظم رهبری، در چارچوب اراده رهبران عالی دو‌ کشور و روابط راهبردی تهران و پکن، سند چشم انداز جامع همکاری‌های ربع قرن ایران و چین، به امضای وزرای خارجه رسید. این سند چند وجهی و مهم، هم زمان با ۵۰ امین سالگرد روابط نوین دیپلماتیک دو کشور در تهران امضا شد.

به نقل از اقتصاد نیوز، سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین در قالب یک "برنامه" برای بازه زمانی بلندمدت (۲۵ ساله) تهیه و تنظیم شده است. در این سند طرفین بر یک نقشه راه و افق روابط همه‌جانبه برای تحقق مشارکت جامع راهبردی و ارتقای عملی آن توافق کردند. این سند را باید برنامه‌ای سیاسی-راهبردی، اقتصادی و فرهنگی دانست که از نگاه دو طرف سویه‌های همه‌جانبه روابط را در افقی بلندمدت دنبال می کند؛ در برنامه همکاری جامع ایران و چین به سه محور سیاسی نظامی و امنیتی،اقتصادی و فرهنگی پرداخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала