اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی در ایران

© Sputnik / Arina Topolevaاعمال مالیات بر خانه‌های خالی در ایران
اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
رئیس سازمان امور مالیاتی ایران از اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در این کشور از مرداد ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران اظهار داشت: نخستین مالیاتی که از خانه‌های خالی دریافت می‌شود، در مرداد ۱۴۰۰ و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن خواهد بود.

افزایش مالیات خانه های خالی بانک ها و دستگاه‌های دولتی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2020
افزایش مالیات خانه های خالی بانک ها و دستگاه‌های دولتی در ایران

پارسا بیان داشت: بستر‌های لازم برای جمع شدن همه اطلاعات کشور در سازمان امور مالیاتی در حال فراهم شدن است امیدواریم امسال نسخه اول پایانه فروشگاهی سامانه مودیان را که همه فروشگاه‌ها و کسب و کار‌ها و عوامل اقتصادی کشور را به سازمان امور مالیاتی وصل می‌کند، عملیاتی کنیم. این مسئله موجب حداکثر شدن شفافیت اقتصادی و حداقل شدن فرار‌های مالیاتی می‌شود.

وی افزود: در این صورت رقابت بین تولید کننده شناسنامه دار بیشتر می‌شود؛ مبنای اصلی اخذ مالیات، تولید واقعی است. مبارزه با فرار مالیاتی خط قرمز ماست میزان فرار‌های مالیاتی در سال ۹۹ حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است. تمرکز بر تراکنش‌های بانکی ۴۰ هزار نفری که بیشترین گردش حساب بالای ۵ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم.

محمود محمودزاده، معاون وزارت راه و شهرسازی ایران نیز در این خصوص بیان داشت: اگر واحد مسکونی به مدت ۱۲۰ روز خالی باشد برای سال اول شش برابر معادل اجاره آن سال، برای سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم؛ ۱۸ برابر باید مالیات پرداخت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала