فوت ۱۴ نفر در تصادف جاده ای در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / فوت ۱۴ نفر در تصادف جاده ای در ایران
فوت ۱۴ نفر در تصادف جاده ای در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرهنگ کشواد بهروزی‌ زاده رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان، در چابهار اظهار داشت: علت اصلی حادثه تجاوز به چپ صورت گرفته توسط خودروی پراید بوده است که بعد از آن سرعت بالای خودروی پژو فاجعه آفرین می‌شود.

تصادف مرگبار یک دستگاه اتوبوس با کامیون در هرمزگان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
تصادف مرگبار یک دستگاه اتوبوس با کامیون در هرمزگان + ویدئو

وی افزود: اتفاق در محور فرعی کورین به سرجنگل رخ داده است که دو کیلومتر بعد از این مسیر کلاً جاده خاکی داریم و حرکت با سرعت بالا در این محور فرعی، عمل خلافی است که توسط هیچ راننده ای نباید انجام شود.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در پاسخ به تسنیم درباره مقصر بودن راه، توضیح داد: اتفاقاً جاده هیچ تقصیری در حادثه امروز نداشته و این درست که وضعیت برخی جاده‌ های استان ناهمگون است اما متأسفانه راننده‌ های ما نیز دست به دست این وضعیت داده‌اند تا آمار تصادفات بیشتر شود.

وی در ادامه اظهار داشت: علت بالغ بر ۷۵ درصد تصادفات در استان ما سرعت بالا است که این یعنی اگر سرعت را راننده‌ها رعایت کنند ما می ‌توانیم ۷۵ درصد کمتر در تصادفات جاده ای کشته بدهیم.

سرهنگ بهروزی ‌زاده بیان داشت: متأسفانه در این تصادف تعدادی بچه نیز کشته شده اند که سه بچه در خودروی پژوی حامل اتباع افغان بوده‌اند و بقیه در پراید نشسته بودند و در مجموع هشت نفر اتباع افغان و شش ایرانی در این حادثه کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: حادثه بین سه خودروی پراید، وانت تویوتا و پژوی حامل اتباع افغان رخ داده است؛ به این شکل که ابتدای امر پراید به چپ تجاوز می‌کند و بعد از او خودروی پژو در پشت سر که سرعت بالایی داشته است، به پراید برخورد می ‌کند و فاجعه با ورود وانت تویوتا به صحنه تصادف تکمیل می ‌شود.

این مقام انتظامی استان در انتها خاطرنشان ساخت: از شهروندان خواهش داریم سرعت مطمئنه را در جاده ‌ها رعایت کنند تا شاهد اتفاقات تلخ این چنینی نباشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала