واکنش کاربران به قانون جدید چک در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش کاربران به قانون جدید چک در ایران
واکنش کاربران به قانون جدید چک در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
بانک مرکزی ایران: قانون اصلاح قانون صدور چک با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال 1397 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال 1400 اجرایی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی ایران در اطلاعیه شماره 5 درباره قانون جدید چک نوشت: در راستای اجرای گام به گام قانون جدید چک، صدور چک در وجه حامل از تاریخ 1399.10.20 و در دسته چکهای جدید ممنوع بوده و کارسازی برگه‌ها‌ی چک‌ که پيش از تاريخ 1399.10.20 به مشتريان ارايه‌ شده است، به روال سابق صورت می گیرد.

طبق قانون جدید چک، بنا بود از روز 22 آذرماه صدور چک در وجه حامل ممنوع و قوانین جدید چک برای صدور و برگشت و ... اعمال شود اما برساس اطلاعیه ای که بانک مرکزی منتشر کرد، اجرای برخی از بندهای مهم قانون جدید چک با یک ماه تأخیر همراه شده است.

هادی با نام کاربری @Hadi99673057 یک فایل آموزشی از قانون جدید چک را در توییتر خود قرار داد.

​اقتصاد فوری با نام کاربری @Econ_Fouri در توییتر نوشت: "شمارش معکوس برای اجرای قانون جدید چک. شمارش معکوس برای اجرای کامل قانون صدور چک آغاز شده است.
طبق اعلام قبلی مسئولان بانک مرکزی اجرای مفاد مذکور از قانون چک از فروردین ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه نخستین روز کاری بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، پنجشنبه ۵ فروردین خواهد بود،"

​کاربر @JoorabEseffid در توییتر نوشت: "قانون جدید چک قراره از سال ۱۴۰۰ اجرا بشه و هنوز چک‌های طرح جدید به بانکها ارائه نشده."

​کاربر @yazecoir در توییتر نوشت: "ممنوعیت صدور چک در وجه حامل.  صدور چک در وجه حامل از ۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ممنوع است. براساس قانون جدید چک صدور و پشت‌نویسی چک در وجه حامل ممنوع شده و ثبت انتقال چک در سامانه صیاد جایگزین پشت‌نویسی چک می‌شود."

​امیر میرخدایی با نام کاربری @mirkhodaei در توییتر نوشت: "مگر قرار نبود خدمات مربوط به ثبت، تائید، استعلام و انتقال #چک در سامانه #صیاد رایگان باشه. عجالتا #اپلیکیشن_تاپ زیرمجموعه #بانک_پارسیان برای این خدمات کارمزد میگیگیره و البته خطا میده!"

کاربر @raminhod ضمن با شوخی با قانون جدید و اشاره به فیلم رحمان 1400 در توییتر نوشت: "قانون چک عوض شده. رحمان ۱۴۰۰ باید بره چک جدید بگیرهقانون چک عوض شده"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала