حضور رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه

© Photo / PADحضور رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه
حضور رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
در دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه در استانبول، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه نیز حضور داشت.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته نماینده وزارت خارجه ترکیه، هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در مذاکرات وزیران خارجه ایران و ترکیه، محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو در استانبول شرکت کرد.

منبع وزارت خارجه ترکیه گفت: "وزرای خارجه ترکیه و ایران در کاخ دولماباهچه در استانبول دیدار کردند. رئیس سازمان اطلاعات ملی، هاکان فیدان در این جلسه حضور داشت."

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که برای دیدار با همتای ترکیه ای خود به این کشور سفر کرده است امروز  جمعه در شهر استانبول با مولود چاوش اووغلو، وزیر امورخارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد .در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات  مختلف روابط دوجانبه سیاسی، تاریخ و دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی و ‌سایر راهکارهای توسعه مناسبات تجاری گفتگو کردند.

تبادل نظر پیرامون مسایل  منطقه ای، همکاری مشترک برای مبارزه با ترویسم و تحولات سوریه از دیگر موارد مورد گفتگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار بود.

ظریف در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفته بود که در آینده نزدیک اجلاس وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان را در ایران برگزار خواهیم کرد و افزود: "منتظر آقای اردوغان در ایران هستیم و ان‌شاءالله تاریخ را به زودی قطعی خواهیم کرد هم برای اجلاس عالی همکاری‌های راهبردی و هم برای اجلاس سران روند آستانه. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала