هشدار وزش بادهای شدید در برخی شهرهای ایران

© AP Photo / Vahid Salemiهشدار وزش بادهای شدید در برخی شهرهای ایران
هشدار وزش بادهای شدید در برخی شهرهای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ایران اطلاع داد که از امروز تا اواخر روز جمعه وزش باد بسیار شدید در برخی شهرهای کشور پیش بینی می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش پراکنده و در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور در برخی ساعات رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم. روز پنجشنبه ۲۸ اسفند در اغلب نقاط کشور بارش پراکنده ادامه دارد.

وی بیان داشت: روز جمعه ۳۰ اسفند در شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: امروز تا اواخر وقت جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت و  وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه ای و محلی فردا در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی قم، نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی اصفهان، و روز جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ در جنوب اصفهان، شمال فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می‌شود.

هوای تهران در وضعیت ناسالم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
هوای تهران در وضعیت ناسالم

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده و کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان پیش بینی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: روز شنبه ۳۰ اسفند در بخش هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده داریم و در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور از جوی آرام حاکم است. تا فردا در سواحل خزر افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه را داریم و جمعه کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما تا روز پنج شنبه امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد. فردا شمال خلیج فارس مواج است و از جمعه تا دوشنبه هفته آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала