خشم اوکراین از گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراینی

© AP Photo / Fabrizio Benschخشم کی یف از گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراینی
خشم کی یف از گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
کی یف گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراین را تلاشی بیهوده در راستای پنهان کردن حقیقت خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراینی در سال 2020 در حوالی تهران را "ناامیدی بزرگ برای کل جهان متمدن" خواند و گفت که این سند "تلاشی بیهوده" برای پنهان کردن علل واقعی فاجعه است.

خبرگزاری ایرانی تسنیم اوایل روز چهارشنبه گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی درباره تحقیق در مورد سقوط هواپیمای هواپیمای اوکراین را منتشر کرد. در این سند آمده است که این هواپیما توسط یگان پدافند هوایی با هدف دشمن اشتباه گرفته شد و دو موشک پرتاب شد.

ایران گزارش نهایی بررسی سانحه هواپیمایی اوکراینی را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
ایران گزارش نهایی بررسی سانحه هواپیمایی اوکراینی را منتشر کرد

نویسندگان این گزارش خاطر نشان می‌کنند که نه وضعیت فنی هواپیما و نه مسیر حرکت و ارتفاع پرواز آن نمی توانسته است باعث خطای نیروهای پدافند هوایی شود.

وزیر خارجه اوکراین گفت: " امروز ایران گزارش نهایی نتایج تحقیقات فنی فاجعه پرواز اوکراین UIA PS752 در حوالی تهران را منتشر کرد. پیش از این اوکراین بیش از 90 صفحه نظر و پیشنهاد به طرف ایران ارسال کرد و اصرار داشت که گزارش نهایی اصلاح شود، آنچه را كه امروز در گزارش منتشر شده مشاهده كردیم، چیزی جز تلاش بیهوده برای پنهان كردن دلایل واقعی سرنگونی هواپیمای ما نیست."

وزیر امور خارجه اوکراین تهران را به سوگیری در تحقیقات متهم کرد و گفت که شواهد ارائه شده انتخابی بوده و نتیجه گیری فریبنده است.

وی گفت:  "این یک گزارش نیست، این یک مجموعه دستکاری شده است که هدف آن کشف حقیقت نیست، بلکه توجیه جمهوری اسلامی ایران است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала