ایران، کشوری نیروگاه‌ساز

© Fotolia / peerawat444 برق در ایران
 برق در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
اشتراک
نمازی: ایران امروز یکی از کشورهای برتر نیروگاه ساز جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، اسماعیل نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی اظهار داشت که ایران امروز یکی از کشورهای برتر نیروگاه ساز جهان است و این موضوع، مورد تأیید تمامی کشورها بوده به طوری که سطح دانش و تکنولوژی متخصصان ایرانی در ساخت نیروگاه در تمام سطح جهان شناخته شده است.

وی در ادامه افزود:« شرکت های ایرانی امروز هم تمامی نیروگاه های مورد نیاز کشور را می سازند، هم تعمیرات اساسی و دوره ای را انجام می دهند و هم به بهترین شکل ممکن، بهره برداری می کنند.

ضمانت‌نامه وام دولت روسیه برای نیروگاه سیریک ایران صادر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
ضمانت‌نامه وام دولت روسیه برای نیروگاه سیریک ایران صادر شد

نیروگاههای جدید را با توان داخلی می سازیم و بهره برداری می کنیم و علاوه بر آن، نیروگاههایی که در گذشته شرکت های خارجی ساختند را نیز نگهداری و بهره برداری می کنیم که بخش دوم، مورد تأکید همایش ساخت داخل امسال بوده؛ چرا که تجهیزات و قطعات نیروگاهی با مشخصات مختلفی در کشور در نیروگاه های در مدار بهره برداری وجود دارند که هر کدام ساخت یک شرکت خارجی است و ویژگی ها و مشخصاتش با قطعات دیگر متفاوت است.

اینکه بتوانیم در زمینه تعمیرات و بهره برداری یک طیف وسیعی از تجهیزات و قطعات ساخت شرکت های خارجی به خودکفایی در دانش و اجرا برسیم، موفقیتی مهم است. توان تعمیراتی تجهیزات نیروگاهی در کشور روندی روبه رشد است و با توجه اینکه اولویت صنعت برق کشور، اول حفظ ظرفیت موجود و سپس ارتقای ظرفیت با ایجاد نیروگاههای جدید است، بحث تعمیرات و نگهداری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

خوشبختانه در چندسال اخیر، در تأمین داخلی قطعات یدکی نیروگاهها موفقیت های روبه رشدی داشته ایم و تلاش شده قطعات یدکی برای تجهیزات اصلی با توان داخلی طراحی و ساخته شود که به طور مثال هم اکنون می توانیم تقریبا تمامی پره های توربین گاز و بخاری را در کشور بسازیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала