جام باستانی الهام بخش نماد تیم ایران در بازی های المپیک توکیو است

© AP Photo / Eugene Hoshikoجام باستانی الهام بخش نماد تیم ایران در بازی های المپیک توکیو است
جام باستانی الهام بخش نماد تیم ایران در بازی های المپیک توکیو است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
آرم کاروان ورزشی ایران از جام "ارژن" با قدمت چندین هزار ساله به عنوان نماد رسمی تیم ایران در بازی های المپیک تابستانی 2020 که قرار است از 23 ژوئیه تا 8 آگوست 2021 در توکیو برگزار شود، طراحی و رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک، جام ارژن به عنوان نماد کاروان ورزشی ایران در المپیک 2020 توکیو انتخاب شد. تصاویر جام ارژن نشان دهنده یک مراسم بزرگ باستانی در قالب پنج حلقه متحدالمرکز است. این نقوش می تواند نشان دهد که در آن زمان ایلامی ها با کدام سرزمین ها اداره می شدند و چه تعداد از ملت ها و اقوام در ایلامی ها زندگی می کردند.

کمیته فرهنگی ستاد المپیک 2020، که ژوئن گذشته تشکیل شد، به پیشنهاد اردشیر صالح پور، جام تاریخی ارژن یا جام زندگی، به عنوان یکی از موضوعات اصلی کارگروه هویت بصری در دستور کار قرار گرفت. قدمت این جام بیش از سه هزار سال است و به وضوح برگزاری یک مراسم آیینی گروهی (چیزی مانند المپیک امروز) را در سال 1235 قبل از میلاد نشان می دهد.

به گفته باستان شناسان، بیش از سه هزار سال پیش، یک مراسم باشکوه در ایران برگزار شد که ترکیبی از هنرهای رزمی و ورزش بود. بر این اساس، آرم کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی های المپیک توکیو در سال 2020 بر اساس “مشعلی” که از نقاشی های جام ارژن گرفته شده و با رنگ های پرچم ترکیب شده بود، طراحی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала