واکنش خطیب زاده به صحبت‌های اخیر مدیرکل آژانس انرژی اتمی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
آژانس در چارچوب فنی اظهارنظر کند تا روابطش با ایران حفظ شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به صحبت‌های اخیر مدیرکل آژانس انرژی اتمی اظهار داشت که آژانس در چارچوب فنی اظهارنظر کرده و بیطرفانه اظهارنظر کند تا روابطش با ایران حفظ شود.

خطیب‌زاده درباره زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام خاطرنشان کرد:« زمان برگزاری این نشست هنوز نهایی نشده است.

روحانی: آژانس بین المللی جای بازی سیاسی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
روحانی: آژانس بین المللی جای بازی سیاسی نیست

موضوع نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران فنی است. ایران در چارچوب پادمان دسترسی‌های لازم را داده است. دسترسی‌های دیگری هم در چارچوب پروتکل الحاقی داده بودیم که با مصوبه مجلس تعلیق شد. یک توافق موقت هم داشتیم که پنجره سه ماهه دیپلماسی بود. آژانس در چارچوب فنی اظهارنظر کرده و بیطرفانه اظهارنظر کند تا روابطش با ایران حفظ شود».

چندی پیش رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که آژانس روند تجزیه و تحلیل هدفمند اوضاع را با نشست فنی که اوایل ماه آوریل در ایران برگزار خواهد شد، آغاز خواهد کرد، لازم است این فرایند آغاز شود. وی ابرا زامیدواری کرد که بررسی مسائل حل نشده از حدود «نامه نگاری و پیام» فراتر رود و طرفین به درک و تفاهم برسند.

گفتنی است، در ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ ایران به آژانس اطلاع داد که «اقدامات داوطلبانه شفاف سازی را چنان که در برجام مقرر شده است» از جمله مقررات پروتکل الحاقی و دستورالعمل ۳.۱ اصلاح شده مقررات متمم توافق پادمانی ایران را در ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ متوقف می‌کند. من پیش‌تر اطلاع داده بودم که متوقف کردن یا محدود ساختن فعالیت‌های راستی‌آزمایی و بازرسی آژانس در این مرحله، تاثیری جدی بر توان آژانس در زمینه گزارش دادن اجرای تعهدات ایران خواهد گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала