مقام ایرانی: تا سال 2030 به اندازه 30 ورزشگاه آزادی کودک چاق خواهیم داشت

© Fotolia / Kwanchaichaiudomمقام ایرانی: تا سال 2030 به اندازه 30 ورزشگاه آزادی کودک چاق خواهیم داشت
مقام ایرانی: تا سال 2030 به اندازه 30 ورزشگاه آزادی کودک چاق خواهیم داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
رییس فدراسیون ورزش های همگانی در ایران: اضافه وزن تاثیر بسیار زیادی بر هزینه های بهداشتی کشور دارد و 45 هزار میلیارد تومان صرف کم تحرکی ایرانیان می شود.

به گزارش اسپوتنیک، افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش های همگانی در ایران گفت: ورزش همگانی به دلیل شیوع ویروس کرونا سال سختی را پشت سر گذاشت و باید با تفکر جدیدی برای مقابله با کم تحرکی حرکت می کردیم و اجازه نمی دادیم نا امیدی بر مردم سایه افکند.

ملایی با اشاره به اینکه باید مطالبه مردم از رییس جمهور بعد ورزش همگانی باشد، خاطرنشان کرد: اضافه وزن تاثیر بسیار زیادی بر هزینه های بهداشتی کشور دارد و 45 هزار میلیارد تومان صرف کم تحرکی ایرانیان می شود، در این مسیر مردم کالری زیادی مصرف می کنند اما این کالری ها به دلیل سبک زندگی به اضافه وزن تبدیل می شود.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: افراد چاق دو برابر بیشتر از دیگران به پزشک مراجعه می کنند و هزینه درمانی خانواده های چاق 37 درصد از سایر خانواده های ایرانی بیشتر است. همچنین امید به زندگی در افراد چاق چهار سال کمتر بوده و تا سال 2030 به اندازه 30 ورزشگاه آزادی در ایران کودک چاق خواهیم داشت. می‌توانیم با تلاش و همدلی در کاهشی شدن این روند گام های موثری برداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала