ویژگی ‌های خطوط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران

CC BY 4.0 / IRNA / ویژگی ‌های خطوط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران
ویژگی ‌های خطوط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ویژگی‌ های خطوط چهارگانه انتقال آب هرمزگان به فلات مرکزی ایران گفت: امروز با افتتاح‌ هایی که انجام می ‌شود آب شیرین به اردکان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، در آیین بهره ‌برداری از طرح‌ های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور حسن روحانی برگزار شد، اظهار داشت: دستاورد مهم این پروژه‌ ها این است که اولا یک آب پایدار به فلات مرکزی منتقل خواهد شد و در درجه دوم با توجه به وجود معادن بسیار مهمی در این منطقه، و درگیری هفت استان با این پروژه مردم منطقه از آن بهره‌ مند می ‌شوند.

اصفهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
آیا طرح انتقال آب از خلیج‌فارس واقعی است؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تحول اقتصادی بسیار خوبی هم در این مناطق به وجود می ‌آید که همین اقدامات زمینه توسعه هرچه بیشتر کشور و این مناطق را فراهم می‌ کند.

وی یکی از کارهای انجام شده توسط این پروژه را تثبیت جمعیت برای این مناطق دانست و گفت: با اجرای این پروژه قطعا زمینه ایجاد اشتغال برای مردم مناطق مطرح شده به وجود می‌آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی یکی از مهمترین تاثیرهای این پروژه است که منجر به توسعه متوازن نقاط مختلف کشور می‌شود.

رزم‌ حسینی با بیان اینکه اگر در تاریخ چند هزار ساله ایران اگر بخواهیم یک روز بسیار مهم را ثبت کنیم، حتما امروز در این زمینه مطرح است گفت: امروز با به ثمر نشیدن رویای آب از دریا به صحرا رو به ‌رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز خط دوم و سوم انتقال آب افتتاح می شود که طول کل پروژه از خلیج فارس به اردکان ۸۲۰ کیلومتر است بیان کرد: همزمان با این پروژه، خط دوم از همین مسیر از هرمزگان به خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهیم رفت که بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت دارد تصریح کرد: خط سوم هم از همین مسیر به استان اصفهان می ‌رود که این خط هم بیش از ۹۰۰ کیلومتر است و در خط چهارم هم بالغ بر ۸۰۰ کیلومتر خط آب را به شرق کشور می‌ رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала