وزیر کار: حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون تومان است

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
وزیر کار ایران در خصوص افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ و حقو مسکن ۴۵۰ هزار تومانی توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری پس از جلسه تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران را در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: با توافق کارفرمایان و کارگران به افزایش حداقل دستمزد ۳۹ درصد برای سال آینده رسیدیم.

وی توضیح داد: پس از جلسات فراوان میان تشکل‌های مزدی میان کارفرمایان کشور، جلسه نهایی شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت و وزارت اقتصاد، وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، پس از ۵ ساعت با توافق کارفرمایان و کارگران به افزایش حداقل دستمزد ۳۹ درصد برای سال آینده رسیدیم که حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون تومان خواهد شد.

افزایش یکباره حقوق کارگران موجب فشار به کارفرمایان می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
افزایش یکباره حقوق کارگران موجب فشار به کارفرمایان می‌شود

وزیر کار گفت: علاوه بر این میزان افزایش، برای سایر سطوح مزدی رشد ۲۶ درصد دستمزد بعلاوه عدد ثابت ۲۴۱ هزار تومان به تایید شورای عالی کار رسیده است البته در سایر سطوح مزدی متناسب با دریافتی افراد افزایش‌هایی تعلق گرفت البته قسمت (آیتم) مربوط به مزد مسکن، منوط به تایید هیات وزیران است که پیشنهاد این موضوع با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب، افزایش آن اعمال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به توافق جامعه کارگری و کارفرمایی در زمینه افزایش حقوق و دستمزد کارگری، سال آینده، سال خوبی برای افزایش تولید و صیانت از حقوق کارگران خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل رقم دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۰ را ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: رقم نهایی دستمزد کارگران با احتساب دریافت سایر آیتم‌های شغلی، بالاتر از ۴ میلیون تومان خواهد بود. میزان دریافتی افراد به شرایط تاهل فرد و سایر سنوات کاری هر فرد بستگی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала