رئیسی: تا پایان سال یک میلیون نفر واکسینه می شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیسی: تا پایان سال یک میلیون نفر واکسینه می شوند
رئیسی: تا پایان سال یک میلیون نفر واکسینه می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران اعلام کرد که تا قبل از پایان سال واکسن کرونا را به بیش از یک میلیون نفر تزریق خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران در حاشیه شصت و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز آخرین جلسه ستاد ملی کرونا در سال 99 برگزار شد و مروری بر روند بیماری کرونا در یکسال گذشته داشتیم؛ مردم، اصناف و ارگان‌ها طی یک سال گذشته همکاری زیادی با ما داشتند.

آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت"

وی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت با اشاره به همکاری علما با ستاد مقابله با کرونا گفت: مقام معظم رهبری به عنوان الگوی عملی به ما کمک زیادی کردند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تا الان 410 هزار دوز واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه، 250 هزار دوز واکسن سینوفارم چین و 125 هزار دوز واکسن بهارات هند و 100 هزار دوز واکسن کوبایی به دست ما رسیده است و 375 هزار دوز واکسن کرونای بهارات نیز روز دوشنبه وارد کشور خواهد شد؛ در کل حدود یک میلیون و 260 هزار واکسن کرونا به دست ما رسیده و در این‌ هفته برنامه گسترده‌ای برای انجام واکسیناسیون در کادر درمان و گروه‌های آسیب‌پذیر خواهیم داشت و تا قبل از پایان سال واکسن کرونا را به بیش از یک میلیون نفر تزریق خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود ویروس جهش یافته در برزیل، از افزایش ابتلا و مرگ و میر در این کشور خبر داد و گفت: این تجربه در انگلیس نیز رخ داد و ویروس جهش‌یافته انگلیسی باعث افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا و فوت تعداد زیادی از افراد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: الان ویروس جهش‌یافته انگلیسی در 28 استان کشور شناسایی شده و در حال گردش است.

وی با بیان این‌که در سطح کشور وضعیت فعلی اغلب استان‌های ما نسبتاً پایدار اما شکننده است، یادآور شد: از آذرماه اقدامات ویژه‌ای از جمله افزایش ظرفیت تستها انجام و باعث ایجاد وضعیت مطلوب‌تری شد اما ورود ویروس جهش‌یافته باعث شد مردم عزیز خوزستان درگیر این بیماری شوند و میزان ابتلا به کرونا در سطح استان خوزستان بالاست البته با رعایت خوبی که در برخی شهرستان‌های استان خوزستان رخ می‌دهد امیدواریم مردم استان خوزستان بر این ویروس جهش‌یافته فائق آیند.

رئیسی با تأکید بر این‌که میزان رعایت پروتکل‌ها باید افزایش یابد، اظهار امیدواری کرد که با افزایش رعایت نکات بهداشتی، پیک جدید رخ ندهد.

وی بیان داشت: مقرر شد که در شهرهای قرمز و نارنجی سفر نوروزی صورت نگیرد و ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع است؛ در شهرهای قرمز، اگر قرار باشد قطار، هواپیما و اتوبوس از شهرهای قرمز خارج شوند باید تست مسافران آن‌ها منفی باشد تا اجازه سفر داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد: پروتکل‌های وضع شده در نوروز باید به خوبی رعایت شود؛ باید از سفرهای غیرضروری بپرهیزیم و امسال را بدون خیز جدید پشت سر بگذاریم تا روند واکسیناسیون نیز به خوبی انجام شود؛ از مهرماه سال آینده بخش اعظمی از مردم واکسینه می‌شوند و وضعیت بهتر از اکنون خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала