بیانیه وزارت امور خارجه ایران در بیستمین سالگرد معاهده همکاری بین ایران و روسیه

© Sputnik / Siavash Sobhgahiبیانیه وزارت امور خارجه ایران در بیستمین سالگرد معاهده همکاری بین ایران و روسیه
بیانیه وزارت امور خارجه ایران در بیستمین سالگرد معاهده همکاری بین ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران در سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران در سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه در سایت وزارت خارجه ایران منتشر شده است؛

بیستمین سالگرد "معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه " مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است. 

جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه به عنوان کشور همسایه قدرتمند و دوست خود بر پایه  "همکاری و احترام متقابل " می نگرد و علاقمند به گسترش بیش از پیش روابط خود با این کشور در همه زمینه‌ها است. 

در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی، همکاری‌های دو کشور در راستای تامین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تامین امنیت منطقه ای و بین المللی شده و مستحکم  تر از هر زمان دیگری است.

ایران و روسیه علیه " تحریم های ضد بشری و یک جانبه "، " مداخلات غرب در  امور دیگر کشورها"، " ممانعت از ایفای نقش عوامل ثالث در روابط خود " و ضرورت " احترام به حقوق بین الملل " همبستگی کامل دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала