واکنش ظریف به اظهارات بلینکن

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
ظریف: دولت آمریکا همان سیاست شکست‌خورده‌ ترامپ را دنبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف در پیامی توییتری به شدت از اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره ادامه ممانعت این کشور از دسترسی ایران به پول‌های بلوکه شده خود در کره جنوبی انتقاد کرد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد از اظهارات وزیر خارجه دولت جو بایدن درباره اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی آمریکا اعلام کرد، این دولت همان سیاست شکست‌خورده‌ ترامپ را دنبال می‌کند.

اظهارات ضد ایرانی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را به واکنش واداشت.

وزیر خارجه ایران در توییتر خود نوشت: «ایالات متحده ادعا می‌کند که از دیپلماسی حمایت می‌کند و نه از سیاست شکست خورده «فشار حداکثری» اما با این وجود، آنتونی بلینکن وزیر خارجه اش مفتخر است که مانع از انتقال پول‌های خودمان از کره جنوبی به کانال سوئیس می‌شود؛ کانالی که فقط برای مواد غذایی و دارویی است. تکرار همان سیاست قدیمی (فشار حداکثری) نتایج جدیدی نخواهد داشت. تنها راه این است: تعهد، اقدام، جلسه».

​آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز 11 مارس (پنجشنبه) در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور بار دیگر بدون توجه به خروج غیرقانونی این کشور از برجام از تهران خواست که ابتدا به توافق هسته‌ای پایبند شود و گفت: «اگر ایران به تعهداتش بازگردد، ما هم همان کار را می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به موضوع اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، این پول‌ها آزاد نمی‌شوند.

چندی پیش، اتاق بازرگانی ایران رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را ۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده بود. مقام‌های ایران پیشتر گفته‌اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع مالی بابت نگهداری آنها پول هم مطالبه کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала