صالحی: رهبر انقلاب حرف آخر را درباره سلاح اتمی زدند

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر صالحی: رهبر انقلاب حرف آخر را درباره سلاح اتمی زدند
صالحی: رهبر انقلاب حرف آخر را درباره سلاح اتمی زدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند داشتن سلاح هسته ای حرام است و حرف نهایی را زده اند و هیچ جایی برای بحث در این زمینه وجود ندارد. ما طبق این حکم عمل می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با شبکه پی.بی.اس تاکید کرد: آمریکا و ایران در خصوص چگونگی شروع مجدد مذاکرات هسته ای در بن بست باقی مانده اند اما مقامات ایرانی منتظرند که واشنگتن اولین اقدام را انجام دهد.

صالحی: توافق ایران و آژانس محرمانه‌ است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
صالحی: توافق ایران و آژانس محرمانه‌ است

صالحی افزود: ابتدا ایالات متحده باید بر سر میز مذاکره حاضر شود سپس ایران خواهد پذیرفت درباره بازگشت به محدودیت ها در توافق مذاکره شده توسط دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ رایزنی کند.

وی ادامه داد: چرا می‌خواهیم موضوع را پیچیده کنیم؟ کسی که از برجام خارج شد، باید نخست به آن بازگردد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، درباره محدودیت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کشور نیز اظهار داشت: ما نظارت آژانس را محدود نکرده‌ایم و تنها بخشی از تعهدات داوطلبانه خود مطابق برجام یعنی پروتکل الحاقی را کنار گذاشتیم.

صالحی خاطر نشان کرد: حل این مسئله نیز ساده است. به برجام بازگردید و اجازه ندهید چنین اتفاقی بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعاها مبنی بر اینکه ایران به طور مخفیانه در حال ساخت سلاح هسته ای است و اینکه برخی باور دارند بازدارندگی اتمی موثر بوده است، تصریح کرد: حرف نهایی را در این باره رهبر معظم انقلاب زده اند. ایشان فتوایی صادر کرده‌اند که نه تنها یک حکم مذهبی است، بلکه قابل بحث هم نیست. هیچ جایی برای بحث در این زمینه وجود ندارد.

صالحی در پاسخ به این سوال که "یعنی کسی نمی تواند حتی درباره این موضوع صحبت کند؟" گفت: این، بدان معنی نیست که کسی نمی تواند حرف بزند. شما می توانید درباره افکار و خواسته‌ای که دارید صحبت کنید اما در عمل، ما طبق فتوا رفتار می کنیم. ما بر اساس این حکم عمل می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала