واعظی: پیشنهاد روسیه درباره برجام با ما هماهنگ نشده است

CC BY 4.0 / IRNA / محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران، اعلام کرد: مسأله برجام و بعد تحریم های ایران یک موضوع جدی است هم ما و هم بسیاری از کشورهای دوست، مختلف و ۵+۱ دنبال می‌کنند، اما لزوما آنچه بیان می شود دلیلی بر تایید سخنان آنها از سوی ما نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد اخیر آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه، در خصوص برداشته شدن گام‌های هماهنگ و‌ همزمان از سوی ایران و آمریکا در برجام گفت: پیشنهاداتی که ارایه می‌شود به این معنا نیست که با ما هماهنگ شده است.

لاوروف: راه حل بازگشت به برجام، گام های همزمان ایران و آمریکاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
لاوروف: راه حل بازگشت به برجام، گام های همزمان ایران و آمریکاست

وی افزود: این پیشنهادات در جهت هموار کردن راه است. قطعا اگر پیشنهادی نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد.

واعظی گفت: مسأله برجام و بعد تحریم های ایران یک موضوع جدی است هم ما و هم بسیاری از کشورهای دوست، مختلف و ۵+۱ دنبال می‌کنند،اما لزوما آنچه بیان می شود دلیلی بر تایید سخنان آنها از سوی ما نیست.

وی در مورد طرح جدید مطرح شده از سوی آقای ظریف گفت روی این طرح دارد کار می شود.

واعظی در مورد FATF گفت: غیر از ما و کره شمالی بقیه کشورها چارچوب اولیه مربوط به پولشویی که ما هم علاقه مند به  رعایت آن هستیم را انجام  می دهند، ما این دو لایحه که در مجلس مصوب شده و مدت طولانی است که در مجمع باقی مانده به نفع مراودات بانکی نمی دانیم. اگر روابط بانکی نداشته باشیم باید از طریق صرافی ها انجام دهیم که همان بحث دلالی است که قیمت ها را افزایش می دهد.

وی افزود: مجمع تصمیمی که در مورد FATF می گیرد را اعلام کند به چه دلیلی گرفته است. این خیلی بد می شود اگر در دولت بعد این لوایح FATF تصویب شود همانطور که کسانی که در دولت قبل خودشان پیشنهاد دهنده این لوایح بودند الان به مخالفان این لوایح تبدیل شده اند.

‌واعظی در مورد گزارش پرونده هواپیما اوکراینی تصریح کرد: این پرونده در قوه قضاییه است و من هم شنیدم عوامل آن را می خواهد معرفی کنند که دولت هم از اینکار حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала