خطیب زاده: دولت عراق همواره سعی کرده دین خود را به ایران بپردازد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
اشتراک
برخی موانع تحریمی که تحریم های یکجانبه و فراسرزمینی آمریکا بوده، بر سرراه بود.

به گزارش اسپوتنیک، خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در توییتر نوشت که دولت عراق همواره سعی کرده دیون خود را به ایران بپردازد.

در یادداشت خطیب زاده در توییتر آمده است:« دولت عراق همواره سعی کرده دیون خود را به ایران بپردازد. از چند ماه قبل مسیر تأدیه این دیون بین بانک مرکزی و طرف‌های عراقی بحث شده و در مسیر خود جلو می‌رود. همواره ، برخی موانع تحریمی که تحریم های یکجانبه و فراسرزمینی آمریکا بوده، بر سرراه بود. 

افزون بر آن، خطیب‌زاده با اشاره به گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با نخست وزیر عراق، گفت:« در این گفتگو مباحث مهمی از جمله ضرورت خروج نیروهای خارجی براساس قانون پارلمان عراق، مطرح شده است. این قانون تنها به یک نیروی خارجی اختصاص ندارد.

​سفر پاپ به عراق، بسیار خوب و مهم بود و نفس آن حائز اهمیت است. عراق با رشادت های مردم و درایت مرجعیت در مقابل افراطی‌گری و توطئه خارجی، امروز به فضای امنی تبدیل شده است. پیام این سفر عراق آرام و امن و عراق بازگشته به صحنه آرامش است.

دیدار پاپ با مرجعیت عالی عراق در نوع خودش نشان دهنده گفتگوها و تقریب بین ادیان است و پیامی جز پیام صلح، دوستی و تمدنی ندارد. پیام هایی که در این دیدار مرجعیت عالیقدر عراق اشاره کردند، بخصوص مساله فلسطین، بسیار حائز اهمیت است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала