بمب افکن های بی-52 پروازی را نزدیک مرز ایران انجام دادند

© Tech. Sgt. Emerson Nuñezبمب افکن های بی-52 پروازی را نزدیک مرز ایران انجام دادند
بمب افکن های بی-52 پروازی را نزدیک مرز ایران انجام دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
اشتراک
در میان تنش های واشنگتن و تهران، دو بمب افکن استراتژیک بی-52 که قادر به حمل بمب هسته ای هستند، پروازی بدون توقف از ایالات متحده به خاورمیانه و به نزدیکی مرزهای ایران انجام دادند و بازگشتند.

به گزارش اسپوتنیک، ناظران هوانوردی آمریکایی و انگلیسی در شبکه های اجتماعی گزارش دادند که دو بمب افکن استراتژیک بی-52 که قادر به حمل بمب هسته ای می باشند، یکشنبه پروازی بدون توقف از ایالات متحده به خاورمیانه و به نزدیکی مرزهای ایران انجام دادند و بازگشتند.

گزارش شده است که این ماموریت به وضوح نشان دهنده نمایش قدرت در منطقه خلیج فارس بوده است. این هفتمین پرواز بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی مرزهای ایران در چهار ماه گذشته است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده دو فروند بمب افکن استراتژیک بی-52 از پایگاه هوایی مینوت (داکوتای شمالی) پروازی را بر فراز اقیانوس اطلس انجام داده و با گذر از جبل الطارق، دریای مدیترانه، اسرائیل، اردن، عربستان سعودی در خلیج فارس و نزدیک مرزهای جنوبی ایران به گشت زنی پرداختند و سپس بازگشتند.

این پرواز طولانی و رفت و برگشت دو بمب افکن از طریق اقیانوس اطلس به خاورمیانه، توسط هواپیماهای سوخت رسان KC-135R و KC-10A آمریکایی پشتیبانی شد و در طول پرواز بر فراز خاورمیانه جنگنده های اف-16 آنها را همراه کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала