جدال بر سر يک مصوبه مجلس: آيا مجلس به دنبال گرانى اينترنت است؟

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر جدال بر سر يک مصوبه مجلس: آيا مجلس به دنبال گرانى اينترنت است؟
جدال بر سر يک مصوبه مجلس: آيا مجلس به دنبال گرانى اينترنت است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
اشتراک
دولت و مجلس ایران با یکدیگر بر سر یک مصوبه جدید درباره اینترنت و اپراتورهای مخابراتی جدل می کنند و دولت ایران مدعی است که گرانی احتمالی اینترنت در سال آینده بخاطر مصوبه مجلس می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مجلس ایران مصوبه ای را در واکنش به کم اظهاری وزارت ارتباطات از حق امتیاز درآمد اپراتورهای مخابراتی تصویب کرد که بر اساس آن برای این اضافه درآمد غیر شفاف محل‌هایی برای هزینه کرد تعیین شد؛ حالا دولتی ها اصرار دارند که این مصوبه گرانی اینترنت را به دنبال دارد.

در آینده ای نزدیک کره ماه به اینترنت 4G مجهز می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2020
در آینده ای نزدیک کره ماه به اینترنت 4G مجهز می شود

مجتبی رضاخواه، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق، القا گرانی اینترنت بعد از مصوبه مجلس را دروغ پردازی می داند و معتقد است: این دروغ پردازی نشان میدهد دولت قصد گرانی اینترنت را داشته و میخواهد هزینه آن را به مجلس تحمیل کند اما مجلس با تصویب یک قانون شفاف، این اجازه را به دولت نداد. این نماینده مجلس یادآوری میکند که در ابتدای متن قانون به صراحت تاکید شده که اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال 1400 ندارند.

موافقان این مصوبه در مجلس معتقدند این دروغ پردازی برای آن است که مجلس به جایی ورود کرده که دولتی ها از شفافیت آن نگرانند؛ یعنی همان 3 هزار میلیارد تومان کم اظهاری حق امتیاز دولت از درآمد اپراتورهای مخابراتی. به اعتقاد آنها حق امتیاز دولت از اپراتورهای مخابراتی رقم در سال 1400 حداقل 11 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که 7 هزار میلیارد تومان از آن سهم دولت و مابقی نیز در ذیل بندهایی تعریف شده به صورت شفاف برای مردم هزینه خواهد شد. این رقم با احتساب افزایش 10 درصدی حق الامتیاز و حق السهم دولت از اپراتورها، حدود 14 تا 15 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌‎شود.

حالا و با مصوبه مجلس دولت همان سهم 7 هزار میلیارد تومانی خود را می برد و مازاد این درآمد هم حدود 7 هزار میلیارد تومان صرف توسعه اینترنت مناطق محروم و تقویت زیرساختها خواهد شد. مجلس با این مصوبه می خواهد تا اختیار افزایش تعرفه را از دولت برای سال آینده بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала