تاکید روحانی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق طی گفتگو با الکاظمی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تاکید روحانی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق طی گفتگو با الکاظمی
تاکید روحانی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق طی گفتگو با الکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران طی تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، امنیت، یکپارچگی، صلح و آرامش در عراق را اولویت کشورش دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، با اشاره به اینکه "میلیاردها دلار ارز متعلق به ایران در بانک‌های عراق برخلاف قانون بلوکه شده و برغم قول‌های مکرر مسئولین عراق هنوز منابع متعلق به ایران آزاد نشده است، بر ضرورت آزادسازی فوری منابع ارزی ایران در عراق تاکید کرد".

موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در عراق

روحانی در این تماس تلفنی در خصوص ظرفیت‌های همکاری‌های ایران و عراق اظهار داشت: ارتقاء سطح روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و تسهیل در صدور روادید تجاری برای تجار و بازرگانان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی می‌تواند به توسعه این روابط کمک کند.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر اینکه "امنیت، یکپارچگی، صلح و آرامش در عراق مورد توجه جدی و اولویت ایران است"، بیان داشت: ما با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم و آن را به ضرر این کشور و کل منطقه می‌دانیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها همیشه در منطقه نقش تخریبی داشته‌اند و تسریع در اجرای مصوبه پارلمان عراق درمورد خروج نظامیان آمریکایی از این کشور می‌تواند به برقراری صلح و ثبات و آرامش در این کشور و منطقه کمک کند.

الکاظمی با "قدردانی از ایران بخاطر کمک‌ها به برقراری امنیت و ثبات در عراق، تحریم های آمریکا علیه ایران را غیر قانونی و ظالمانه خواند."

نخست وزیر عراق اظهار داشت: خوشبختانه با تغییرات ایجاد شده در دولت آمریکا شرایط جدیدی برای همکاری کشورها فراهم شده و عراق همه تلاش خود را برای رفع کامل تحریم‌ها علیه ایران بکار خواهد بست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала