تقدیم پیام پوتین به رهبر ایران در دیدار ولایتی و جاگاریان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تقدیم پیام پوتین به رهبر ایران در دیدار ولایتی و جاگاریان
 تقدیم پیام پوتین به رهبر ایران در دیدار ولایتی و جاگاریان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
سفیر روسیه در تهران در دیدار با علی اکبر ولایتی، پیام ولادیمیر پوتین در پاسخ به پیام رهبر ایران را تقدیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، لوان جاگاریان، سفیر فدراسیون روسیه در تهران در دیدار با علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر ایران، پیام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پاسخ به پیام آیت الله خامنه‌ای را تقدیم وی کرد.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
پیام رهبر ایران به پوتین چه بود؟

مشاور امور بین‌الملل رهبر ایران در این دیدار، دو کشور را دوستانی مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط راهبردی بین دو کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی ایران و روسیه در حوزه‌های گوناگون دانست.

ولایتی تصریح کرد: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و تعامل بیشتر تهران و مسکو شده و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری‌های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت، به سوریه کمک کرد تا در برابر دشمنان آن کشور که یک جنگ بین المللی را با حضور بیش از ۷۰ کشور تحمیل کرده بودند مقاومت کند و پیروز شود لذا این همکاری بین الملی بسیار مؤثر است و نمونه دیگر آن در مناقشه ارمنستان و آذربایجان محقق شد.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز در این دیدار بیان داشت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است و دو کشور قدم‌های مؤثری برای ارتقا مناسبات برداشته‌اند.

پیام رهبر ایران در جریان سفر اخیر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو، تقدیم به نماینده ولادیمیر پوتین (رئیس مجلس دوما) شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала