روحانی: آمریکا 200 میلیارد دلار به ایران خسارت مستقیم زد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی: آمریکا 200 میلیارد دلار به ایران خسارت مستقیم زد
روحانی: آمریکا 200 میلیارد دلار به ایران خسارت مستقیم زد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
رییس جمهور ایران با تاکید بر اینکه آژانس جای بازی سیاسی نیست، گفت: برجام یک متن واحد و توافقی تمام شده است و مذاکره‌ای درباره برجام نخواهیم داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی روز پنجشنبه در ویدئوکنفرانسی از طرح های وزارت کشور، گفت: ما از همان نخست به همکاری با آژانس بین المللی علاقه مند بودیم و آژانس به خوبی می‌داند که ما همکاری بسیار خوبی در این مدت انجام دادیم.

لاوروف: حل و فصل  برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
لاوروف: حل و فصل موضوع برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد

وی گفت: دولت جدید اگر بخواهد جبران کند ما راه را پیش روی او باز گذاشتیم.

روحانی با اشاره به اینکه بعضی از دوستان ما می‌گفتند آمریکا باید خسارت بدهد تا با او حرف بزنیم، گفت:  البته آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به ما زده است اما ما به دوستان گفتیم فعلاً این را برای مراحل بعد بگذارید. در مرحله اول می خواهیم با برداشتن تحریما وارد برجام شود و بعد می توانیم حرف هایمان را بزنیم. 

وی با بیان اینکه بعضی ها فکر نکنند بوی کباب می‌آید، ادامه داد: فکر نکنند که در این شرایط جدید مثلاً فرصتی پیش آمده که بخواهند چیزی را بر متن برجام اضافه کنند همه اینها را کنار بگذارند. برجام برجام است کم و زیاد نمی‌شود یک متن واحد و توافقی تمام شده است و چیز جدیدی نیست پس مذاکره‌ای درباره برجام نخواهیم داشت.

روحانی یادآور شد: بنابراین برجام در همان چارچوب توافق شده پیش روی ما است و آنهایی که می‌خواهند مسائل بین‌المللی از طریق دیپلماسی حل شود لااقل در ادعا می گویند از طریق دیپلماسی می‌خواهیم حل کنیم، راهش برداشتن تحریم هاست و تحریم ها مانع دیپلماسی است.

روحانی گفت: اگر وقتی تلف شود و کاری به تأخیر بیفتد مسئول مستقیم آن آمریکا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала