گفتگوی تلفنی روحانی و مکرون

© Sputnik / Walerij Melnikowگفتگوی تلفنی روحانی و مکرون
گفتگوی تلفنی روحانی و مکرون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اشتراک
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌ جمهوری ایران از گفت و گوی امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه با حسن روحانی رییس جمهور ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا معزی عصر سه شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: پس از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون دومین رهبر تروئیکای اروپایی است که در دور جدید کوشش‌های دیپلماتیک با حسن روحانی گفت وگو می‌کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
روحانی: دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند

پیش از این حسن روحانی ۲۹ بهمن ماه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت وگوی تلفنی داشت.

این گفتگو به احتمال زیاد درباره برجام بوده است.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

قطعنامه 2231 ، تصویب شده در سال 2015 ، شامل مکانیزمی برای تجدید خودکار تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت عدم انجام تعهدات این کشور طبق برجام است. این مکانیسم از سال 2015 به مدت 10 سال اعتبار دارد. این قطعنامه پیش بینی می کند که اگر در این دوره هرگونه تخلف جدی از طرف ایران صورت بگیرد، کشور تنها در صورت تصویب قطعنامه مربوطه در شورای امنیت سازمان ملل قادر به جلوگیری از تمدید تحریم ها خواهد بود. اگر حداقل یکی از اعضای دائم شورای امنیت با تصویب چنین قطعنامه ای مخالفت کند، تحریم ها به طور خودکار ظرف 30 روز تمدید می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала