روحانی: کولبری و سوخت بری در شأن مردم و کشور نیست

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyروحانی: کولبری و سوخت بری در شأن مردم و کشور نیست
روحانی: کولبری و سوخت بری در شأن مردم و کشور نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران با هدف ارتقای زندگی و معیشت مرزنشینان و در عین حال کمک به حوزه مبادلات تجاری تاکید کرد: پدیده هایی نظیر کولبری و سوخت بری، آسیب های جدی اقتصادی و اجتماعی دارد و به هیچ وجه در شان و منزلت مردم و کشور نیست و باید همه تلاش کنند این وضعیت ناهنجار سریعا سامان یابد.

به گزارش اسپوتنیک، در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور ایران، برگزار شد، وی با اشاره به تصمیمات و مصوبات گذشته دولت برای ساماندهی پدیده دردآور کولبری اظهار داشت: بر اساس این تصمیمات باید بخشی از درآمدهای دولت از محل درآمدهای کالاهایی که از مرزهای رسمی وارد می شوند، به مرزنشینان اختصاص یابد تا مشکلات آنان حل شود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
روحانی: دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند

روحانی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و سریع این مصوبات تصریح کرد: تلاش دولت‌ این بوده که با انضباط در تبادلات مرزی و ایجاد فرصت بهره مندی مرزنشینان از امتیازات این طرح، زمینه رانت‌خواری از میان برداشته شود.

از جمله مزایای این طرح، تعیین تکلیف وضعیت ساماندهی بنادر و گمرکات کوچک استان‌های ساحلی جنوبی کشور، استفاده از ظرفیت‌های مبادلات مرزی برای تامین کالاهای اساسی، جلوگیری از درهم تنیدگی معیشت مرزنشینان با درآمدهای قاچاق کالا و ایجاد شفافیت در واردات و گردش کالا در سطح استان‌های مرزی مشمول است.

در ادامه این جلسه گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار ارز و راهکارهای ویژه و موثر مدیریت این بازار با مشارکت فعالان اقتصادی خصوصا صادرکنندگان و با هدف ایجاد تعادل در نرخ ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала