انتقاد جهانگیری از منتقدین بانک ها

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتقاد جهانگیری از منتقدین بانک ها
انتقاد جهانگیری از منتقدین بانک ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
معاون اول رییس جمهور ایران: اقتصاد کشور به شدت به عملکرد نظام بانکی کشور متکی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران با گلایه از برخی کم بی مهری‌ها درباره بانک‌های عامل گفت: کسانی که حتی یک پروژه را مدیریت نکرده‌اند دولت را ناکارآمد می‌خوانند. کار کردن برای مردم کشور به قدری شیرین و لذت بخش است که نباید زخم زبان‌ها کمتری تأثیری در روحیه افرادی که عاشق خدمت هستند ایجاد کند.

جهانگیری افزود: نظام بانکی در همه بخش های اقتصادی کشور از جمله بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن نقش موثری دارد و هیچ طرح کوچک و بزرگ صنعتی در کشور نیست که نظام بانکی در اجرای آن کمک نکرده باشد بنابراین باید همواره با دید احترام نسبت به مدیران بانکی کشور نگاه کرد.

درخواست جهانگیری از نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2020
درخواست جهانگیری از نخست وزیر عراق

معاون اول رییس جمهور ایران به عملکرد بسیار خوب نظام بانکی در جریان شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در روزهای نخست شیوع این بیماری تعدادی از مدیران و کارکنان بانک‌های عامل جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند که به روح همه آنها درود می فرستیم و به خانواده‌هایشان تسلیت مجدد می گوییم. ابتدای سال جاری که جلسه‌ای برای تأمین منابع مالی برای مقابله با کرونا برگزار شده بود پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی بسیار ارزشمند بود که از محل سپرده بانک ها نزد بانک مرکزی 75 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که کمک بزرگی برای دولت بود.

وی در ادامه تاکید کرد: کار مهم بانک‌های عامل در دوران شیوع کرونا این بود که برخلاف رویه‌ها و روال موجود برای مراجعه ضامن و ارائه اسناد و مدارک هویتی، بیش از 20 میلیون خانوار بدون حتی یک بار مراجعه توانستند تسهیلات از بانک‌ها دریافت کنند. اینگونه موارد نشان می دهد که در دل هر تهدید یک فرصت نهفته است و مشخص شد که نظام بانکی قادر است بدون مراجعه حضوری متقاضیان، به آنها تسهیلات بدهد.

جهانگیری به عملکرد مثبت نظام بانکی کشور برای تحقق جهش تولید اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی در شش ماهه نخست سال جاری مثبت شد و حتما یکی از بخش های موثر در تحقق مثبت شدن رشد اقتصادی کشور، اقدامات نظام بانکی بوده و هست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала