روحانی: دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، حسن روحانی، رییس جمهور ایران اظهار داشت که بعضی ها فکر می کنند که دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است. البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است و از بس بزرگ بوده است.

رییس جمهور یادآور شد:«در برداشت از منابع مشترک کار عظیمی انجام گرفته است. بعضی ها فکر می کنند که دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است. البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است و از بس بزرگ بوده است دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند. آدم خاصی مثل ترامپ آمد و مجری توطئه های اسرائیلی ها و ارتجاع در منطقه علیه برجام شد.

پیش بینی ترامپ به وابستگی آمریکا به نفت روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
پیش بینی ترامپ از وابستگی آمریکا به نفت روسیه

در سال‌های اخیر ما در شرایط تحریم و شرایط جنگ اقتصادی قرار داشتیم و ناچار بودیم درآمد ارزی را از غیرنفت به دست بیاوریم. یکی از جاهایی که ما را یاری کرد و یکی از افتخارات ما در این دولت این بود که صادرات غیرنفتی‌مان تقریباً هر سال افزایش پیدا کرد. البته آغاز امسال به دلایل کرونا با کاهش صادرات غیرنفتی مواجه بودیم اما با بررسی آمار و ارقام در جلسه اقتصادی روز گذشته خوشبختانه در این دو ماه آخر مشابه پارسال شده است.

در آغاز به دلیل کرونا برای صادرات مشکل داشتیم و امروز شرایط ما حل شده است و می‌توانیم صادرات غیرنفتی را انجام دهیم و تاکنون ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که تا پایان سال این رقم بالاتر هم خواهد رفت.

مطمئنا دنیا و آمریکا ناچار خواهد شد در برابر این ملت بزرگ زانو بزند و تحریم‌های ظالمانه را کنار بگذارد. یکی از پیروزی های بزرگ به دست آمده سرنگونی ترامپ است. آن قصاب و قاتل در آمریکا سرنگون شد و دولت جدید تاکنون چهار بار اعتراف کرده است فشار حداکثری دولت آمریکا شکست خورده و به نتیجه نرسیده است و این بزرگترین موفقیت ما در تاریخ است که خود آنانی که این تحریم را بر ما روا داشته‌اند به خاطر ایستادگی ما کاملاً اعتراف می‌کنند که این تحریم و فشار به جایی نرسیده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала